کارخانه پرشین فولاد

پرشین فولاد نام یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده محصولات فولادی است که از همان زمان شروع به کار خود، با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد. کیفیت محصولات تولیدی این شرکت باعث شده کارخانه پرشین فولاد طرفداران زیادی داشته باشد. اما در کنار کیفیت، قدمت این شرکت هم در محبوبیت آن بی تاثیر نیست. در این مقاله همراه ما باشید تا با کارخانه پرشین فولاد بیش‌تر آشنا شوید. 

 

معرفی کارخانه پرشین فولاد

کارخانه پرشین فولاد قزوین در زمینی به وسعت ۵۰ جریب در منطقه‌ای به نام تاکستان قزوین ساخته شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی می‌توان محصولات آن را از طریق ریل و دریا حمل کرد. این کارخانه صنعتی برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرد. اما در سال ۱۳۸۷ با تاسیس واحد تولیدی خود در منطقه قزوین به سختی وارد دنیای تولید فولاد شد. این مجتمع تولیدی با راه‌اندازی خطوط تولید خود موفق به ایجاد اشتغال برای ۲۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۲۰۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

چهار شرکت دیگر با نام‌های شرکت پترو ارس خاورمیانه، شرکت فولاد آیدین تبریز، شرکت لوله و پروفیل آذربایجان و شرکت فولاد فاران تهران زیر مجموعه این کارخانه فعالیت می‌کنند. محصولاتی مانند میلگرد، میلگرد ۲۵، میلگرد آجدار، میلگرد ۲۲، میلگرد ۲۰، میلگرد ۱۸، میلگرد ۱۶، میلگرد ۱۴، میلگرد کلاف و میلگرد ۱۰ در این کارخانه تولید می‌شوند و پاسخگوی نیاز بازار داخلی و خارجی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰۰۰۰ تن هستند.

 

افتخارات کارخانه پرشین فولاد

در هر سازمان، تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های داخلی و خارجی اطلاعاتی در مورد خدمات و کیفیت محصول آن واحد تولیدی نشان می‌دهند. در ادامه مقاله به بررسی افتخارات کارخانه پرشین فولاد می‌پردازیم.

 دارنده استاندارد ملی جمهوری اسلامی ایران

دارنده مجوز استفاده از علامت استاندارد ملی

دارنده گواهینامه 2007 : 18001ISO

 دارنده گواهینامه 2015 9001ISO

دارنده گواهینامه 2015 : 14001ISO

برگزیده به عنوان واحد صنعتی نمونه در استان قزوین در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۲۰۲۰ و ۱۳۹۴

 برگزیده حمایت از کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶

 

محصولات کارخانه پرشین فولاد

برخی از محصولات این مجموعه مربوط به تولید میلگردهای صنعتی ایرانی است که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. این محصولات در چهار مدل تولید می‌شوند که هر کدام در پروژه خاصی کاربرد دارند.

میلگرد  A1

این گروه از محصولات گروه صنعتی پرشین که به میلگرد نرم نشکن معروف هستند، بدنه‌ای سفت دارند و از نظر خواص مکانیکی کمی ضعیف‌تر از محصولات کارخانه پرشین فولاد هستند. میلگرد A1 این گروه صنعتی برای حذف فلزات در عملیات جوشکاری و تغییر شکل و تولید محصولات دیگر کاربرد دارد.

میلگرد A2

گروه صنعتی پرشین استیل دارای تنش جریان ۳ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تنش شکست ۵ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تغییر شکل پلاستیک در هنگام شکست ۱۹ درصد است. این آرماتور به دو دسته ترد و نیمه نرم تقسیم می‌شود و به‌صورت آجدار و فنری موجود است. میلگرد گرید A2 در خاموت زنی و ساخت و ساز کاربرد دارد. عملیات جوشکاری در آن در سطح حرفه‌ای و ساختمانی امکان‌پذیر نیست.

میلگرد A3

محصولات میلگرد A3 گروه صنعتی پرشین نسبت به بقیه محصولات میلگرد این کارخانه از مقاومت مکانیکی بالاتری برخوردار هستند. اما در عین حال انعطاف‌پذیری پایین‌تری دارند که از تغییر شکل حین استفاده از جوشکاری جلوگیری می‌کنند.

میلگرد A4

میلگردهای رده A4، آرماتورهای سختی هستند که مقاومت تسلیم ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر و مقاومت شکستگی ۷۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر را دارند. این رده محصول دارای کم‌ترین درجه انعطاف‌پذیری است. اما از طرفی بالاترین درجه مقاومت را در شرایط مختلف نیز دارد.

 

اهداف کارخانه پرشین فولاد

تغییرات و پیشرفت‌های تکنولوژی روز به روز در حال افزایش است و وضعیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شرکت‌ها پیوسته در تلاش برای ورود به بازار‌های جدید و افزایش سهم بازار خود و محصولاتشان هستند. اهداف عملیاتی کارخانه فولاد پرشین مانند ارتقای کیفیت، ارتباط نزدیک‌تر با مصرف‌کنندگان نهایی محصول، افزایش رضایتمندی مشتریان و نوآوری، گام‌های ارزشمندی است که در مسیر راهیابی به بازار برداشته‌ شده است. هدف اصلی گروه صنعتی پرشین ایجاد سازمانی چابک، پیشرو، شناخته شده و تاثیرگذار در صنعت فولاد ایران است.

ارزش‌های گروه صنعتی پرشین فولاد مبتنی بر حسن رفتار همراه با عدالت و برابری با طرفین قرارداد، صداقت، مسئولیت‌پذیری، قانونمندی، رعایت وظایف و قوانین عادی و کار، مهربانی و احترام متقابل، رعایت اصل سلامت و ایمنی کارکنان هستند. اهداف کیفی گروه صنعتی فولاد پرشین شامل افزایش رضایت مشتری، بهبود کیفیت محصول، تحویل به موقع محصولات، سرعت و دقت در انجام امور تجاری و عملکرد فروش می‌شوند.

 

راه‌های ارتباطی با کارخانه پرشین فولاد

برای آشنایی بیش‎تر با کارخانه فولاد پرشین و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره محصولات این کارخانه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید. در ادامه راه‌های ارتباطی کارخانه پرشین فولاد را بررسی می‌کنیم. 

آدرس دفتر مرکزی: تهران - بلوار میرداماد - برج آرین - بلوک غربی - طبقه ۱۱ - واحد ۳۹

آدرس کارخانه: شهرستان تاکستان آزادراه قزوین- کیلومتر ۱۸ بزرگراه تاکستان – ابهر

امتیازدهی به این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943