راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی به همراه لیست قیمت روز

ماسه ریخته گری سیلیسی

ماسه ریخته گری سیلیسی همان سیلیس فرآوری‌شده است که در صنایع ریخته گری کاربرد زیادی دارد. باید گفت که ماسه‌های ریخته گری دارای انواع مختلفی هستند که یکی از انواع آن‌ها ماسه ریخته گری سیلیسی است. اما اینکه این نوع ماسه چه مزایایی دارد و در چه مواقع و شرایطی باید به‌کار گرفته شود، نکاتی است که حتما باید پیش از تهیه آن در خصوص آن‌ها اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید. به همین سبب در این مطلب در خصوص راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی صحبت می‌شود. پیشنهاد می‌شود که تا انتها نکات مهم ذکرشده در این مطلب را مطالعه کنید که بتوانید خریدی راحت‌تر و بدون دغدغه را داشته باشید.

معرفی ماسه ریخته گری سیلیسی

پیش از پرداختن به نکات در خصوص راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی، بد نیست به طور کلی در مورد این ماده صحبت شود. این ماده که همان سیلیس فرآوری‌شده است، در صنایع ریخته گری به منظور ساخت قالب از آن استفاده می‌شود. به این صورت که SILICA پس از استخراج از معدن و انجام مراحل مختلف تولید، به ماسه سیلیسی تبدیل می‌شود. این محصول پس از فرآوری در کارخانه، خرد شده و بعد از شستشو و خشک شدن در 8 اندازه مختلف دانه‌بندی می‌شود.

برای مشاهده لیست قیمت ماسه ریخته گری سیلیسی روی لینک کلیک کنید.

تولید ماسه ریخته گری سیلیسی و انواع ماسه

در حقیقت ماسه سیلیسی به شکل سنگ کوارتز و ماده گرانول طبیعی از سنگ‌های معدنی تهیه می‌شود. ماسه ریخته گیری خود به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شود که در اینجا نگاهی نیز به انواع ماسه ریخته گری داریم. ماسه زیرکونیم، ماسه سیلیسی، ماسه الوینی، ماسه کرومیتی و ماسه شاموتی از این دسته به شمار می‌روند که باید در زمان خرید این محصول حتما به نوع آن توجه کنید. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این محصول پرداخته می‌شود؛ اطلاع از این موارد برای خریدی مطمئن‌تر و راحت‌تر ضروری است.

 

ویژگی‌های ماسه ریخته گری سیلیسی

در بحث راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی باید به ویژگی‌های این نوع ماسه ریخته گری نیز اشاره کرد. این نوع ماسه دارای سیلیس با خلوص بسیار بالا است. همچنین تنوع در دانه‌بندی نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. مقاومت در برابر رطوبت، سازگاری با شرایط عملکردی مختلف، مقاومت در برابر دما و حرارت، نقطه جوش بالا و... از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

کاربردهای ماسه ریخته گری سیلیسی

به دلیل مقاومت کوارتز و سیلیس تا دمای 1470 درجه سانتی گراد، از این ماده در تهیه قالب‌های ریخته گری برای فلزاتی همچون فولاد، آهن سیاه، آلیاژهای مس و آلومینیوم و... استفاده می‌شود. به دلیل همین ویژگی و مقاومت، از ماسه ریخته گری سیلیسی در ساخت کوره‌های آهن، فولاد، سرامیک، شیشه و سیمان هم کمک گرفته می‌شود. از دیگر کاربردهای این محصول باید به تصفیه آب، سیمان، سند بلاست، صنایع ریخته گری سبک و سنگین و... اشاره کرد.

مزایای ماسه ریخته گری سیلیسی

در خصوص راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی باید به مزایای این ترکیب هم اشاره کرد. با توجه به دانه‌بندی بودن این محصول، ماسه‌های ریز باعث افزایش استحکام قالب‌ها می‌شوند. همچنین باید گفت که برای بسیاری از ریخته گری‌های ماسه‌ای، از این نوع ماسه استفاده می‌شود. این به دلیل دسترسی بیشتر و همچنین قیمت بسیار مناسب آن است. گفتنی است وجود منابع بسیار در طبیعت برای این ماده دلیل در دسترس بودن و قیمت مناسب آن است که ویژگی بسیار خوبی به شمار می‌رود.

قالب‌هایی که به وسیله ماسه تهیه شده‌اند، پیش از ریختن مواد مذاب در کوره قابلیت خشک شدن دارند. دقت ابعادی قالب‌هایی که با این نوع ماسه ساخته می‌شوند نیز بسیار بالا است. مقاومت دمایی و نقطه ذوب بالا نیز دیگر مزیت‌های این ترکیب پرکاربرد صنعتی هستند.

 

خرید و قیمت ماسه ریخته گری سیلیسی

عوامل موثر روی خرید و قیمت ماسه ریخته گری سیلیسی

بخش دیگری از راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی، تعلق به بررسی عوامل موثر روی خرید و قیمت آن دارد. حتما پیش از خرید این نوع ماسه ریخته گری، نسبت به موارد گفته‌شده اطلاعات کافی را داشته باشید.

نوع ماسه

نوع ماسه با قیمت آن رابطه مستقیمی دارد. برخی از ماسه‌های دارای خلوص بالاتر بوده یا افزودنی‌هایی دارند که در زمان خرید آن‌ها، باید حتما به این نکته توجه کنید. همچنین قبل از خرید از نوع ماسه‌‌ای که قصد تهیه آن را دارید، اطمینان حاصل کنید. به طور مثال برای کاربردهایی که نیاز به ماسه ریخته گری سیلیسی دارد، حتما همین نوع ماسه را تهیه کنید.

محل استخراج ماسه

ماسه‌های ریخته گری از منابع مختلفی استخراج می‌شوند؛ بسته به محل استخراج و مواردی همچون هزینه استخراج و هزینه حمل و نقل، قیمت ماسه نیز متفاوت است. حتما این نکته را در زمان تهیه این محصول مدنظر داشته باشید.

کیفیت نهایی ماسه

یکی از عوامل بسیار موثر روی قیمت ماسه ریخته گری، کیفیت نهایی ماسه است. عوامل بسیاری نیز روی کیفیت نهایی محصول تاثیرگذار هستند. شرایط فیزیکی و شیمیایی مختلف روی کیفیت نهایی محصول تاثیرگذار هستند و در زمان خرید و تهیه ماسه ریخته گری سیلیسی باید به این نکته مهم نیز توجه کرد. طبیعتا هر چه کیفیت نهایی محصول بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. البته بهتر است نکات مهم در مورد تشخیص کیفیت ماسه را نیز در نظر بگیرید که بتوانید تشخیص درستی از کیفیت ماسه داشته باشید.

شرکت تولیدکننده ماسه

ماسه‌های ریخته گری توسط شرکت‌های مختلفی تهیه و تولید می‌شوند. ممکن است هر شرکت قیمت و هزینه متفاوتی با سایرین داشته باشد. از این رو در زمان خرید و تهیه انواع ماسه، حتما به این نکته توجه کنید که شرکت‌ها بر اساس شرایط و خدماتی که دارند، ممکن است قیمت‌های مختلفی را ارائه دهند.

میزان عرضه و تقاضا

در ادامه راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی باید به مورد مهم دیگری اشاره کرد. میزان عرضه و تقاضا همواره تاثیر مستقیمی روی قیمت این محصول داشته است. به این ترتیب که در شرایطی که میزان عرضه محصول از تقاضا بیشتر باشد، قیمت آن به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اما برعکس وقتی عرضه محصول کمتر از تقاضا باشد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل بسیاری از مراکز و افراد در صورتی که محدودیت زمانی در خرید و تهیه این محصول نداشته باشند، در زمانی نسبت به تهیه آن اقدام می‌کنند که قیمت محصول در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. بنابراین اگر محدودیت زمانی ندارید و به خصوص قصد تهیه عمده این ماده را دارید، بهتر است که با شناسایی بازار، در زمانی مناسب اقدام به تهیه آن کنید.

 

شرایط ماسه ریخته گری موجود بازار

شرایط ماسه ریخته گری موجود بازار

یکی دیگر از موارد مهم و تاثیرگذار روی قیمت ماسه ریخته گری سیلیسی شرایط بازار است. برخی مواقع رقابت بین فروشندگان و تولیدکنندگان یا حتی اعمال برخی محدودیت‌ها در استفاده از محصولات خاص ممکن است روی قیمت آن‌ها تاثیر مستقیمی داشته باشد.

مقدار خرید و سفارش ماسه ریخته گری

جالب است بدانید خرید عمده ماسه‌ ریخته گری به‌صرفه‌تر است. به این ترتیب که هرچه وزن ماسه بالاتر برود، قیمت نهایی آن نسبت به وزن کمتر مناسب‌تر خواهد بود. این به خصوص برای مراکزی که قصد تهیه عمده این محصول را دارند بسیار کلیدی است. البته در مواقعی نیز نیاز به تهیه عمده این ماسه نبوده و در این حالت بهتر است به سایر نکات گفته‌شده در این بخش توجه شود.

 

 مشاهده قیمت خرید روز فروشندگان انواع ماسه ریخته گری در بازار ایران با کلیک بر روی لینک 

 

جمع بندی

در این مطلب نگاهی به موارد و نکات مهم در خصوص راهنمای خرید ماسه ریخته گری سیلیسی انداخته شد. ماسه ریخته گری سیلیسی محصولی بسیار پرکاربرد در صنعت است که برای قالب‌گیری نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند. با توجه به این موضوع و گستردگی استفاده از آن، باید در زمان تهیه و خرید آن به نکات مهمی توجه شود. در اینجا سعی شد مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید این محصول مد نظر قرار بگیرد ذکر شود.

همچنین شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت، با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید. برای تهیه و سفارش محصولات مختلف نیز از همین طریق اقدام کرده و سفارشات خود را ثبت کنید.

 

 

امتیازدهی به این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943