کارخانه تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین

در صنعت متالورژی از مواد مختلفی برای تولید محصولات جدید یا افزایش کیفیت و مقاومت آن‌ها استفاده می‌شود که پودر فروکروم با کربن بالا نیز یکی از این مواد کاربردی و مهم است. پودر فروکروم، نوعی آلیاژ آهن است که از آهن و کروم تشکیل شده است و ماده‌ای کاربردی در صنعت متالورژی است. پودر فروکروم با کربن بالا کاربردهای مختلفی دارد و به منظور افزایش مقاومت فلزاتی مانند فولاد استفاده می‌‌شود. با توجه به اهمیت و کاربرد زیادی که فروکروم دارد، تولیدکنندگان و کارخانه‌های زیادی در حال تولید این محصول هستند. پودر فروکروم، فروآلیاژ مناسب و کاربردی است که با استفاده از آن مشکلات مقاومت و استحکام فلزات و آلیاژها برای فرم دهی و حرارت دهی، برطرف می‌شود.

کارخانه تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین نیز یکی از منابع تولیدکننده و عرضه کننده این محصول است. با استفاده از این پودر می‌توان در صنعت متالورژی، محصولات بهتری را خلق کرد و کیفیت و راندمان کار را افزایش داد. کارخانه تولید کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین با بکارگیری روش‌های جدید و رعایت تمام استاندارد‌ها و اصول کیفی، بهترین و باکیفیت‌ترین نوع این محصول را تولید نموده و در اختیار فعالان حوزه متالورژی و ریخته‌گری قرار داده است. به منظور آشنایی بیشتر با فروکروم و کارخانه تامین کننده آن، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

پودر فروکروم با کربن بالا چیست؟

در برخی از صنایع و زمینه‌ها، باید فلزات و آلیاژها را در معرض حرارت قرار دهند و یا به منظور فرم دهی و تولید نهایی محصول، آن‌ها را ساییده و سایر اقدامات‌ را روی آن انجام دهند. از آن‌جایی که فلزات و آلیاژ‌ها، مقاومت کمی برای مقابله با این واکنش‌ها دارند، از محصولاتی استفاده می‌شود که سبب افزایش مقاومت و استحکام آن‌ها در برابر تغییرات می‌شود که پودر فروکروم با کربن بالا نیز یکی از این محصولات است. فروکروم (FeCr)، داری 50 تا 70 درصد کروم است و فروکروم با کربن بالا نیز 4 الی 8 درصد کربن دارد.

پودر فروکروم با کربن بالا، فروآلیاژی است که برای افزایش مقاومت فلزاتی مانند فولاد و آلیاژی مانند چدن استفاده می‌شود. ترکیبات اصلی پودر فروکروم، آهن و کروم هستند. این فروآلیاژ دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر ساییدگی، مقاومت در برابر سختی و مقاومت در برابر خوردگی است.

پودر فروکروم از نظر میزان و درصد کربن موجود در آن به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند از:

 فروکروم با کربن بالا با داشتن 4 الی 8 درصد کربن

فروکروم کربن متوسط با داشتن 0.5 تا 4 درصد کربن

فروکروم کم کربن با داشتن 0.15 تا 0.50 درصد کربن

فروکروم میکرو کربن با داشتن 0.06 درصد کربن

فروکروم کربن فوق العاده ریز با محتوای کربن کمتر از 0.03 درصد

بنابراین فروکروم با کربن بالا، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انواع فروکروم است که درصد کربن بالای آن، سبب ایجاد ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن شده است و این فروآلیاژ را به یکی از محصولات مهم صنعت متالورژی تبدیل نموده است.

 

پودر فروکروم با کربن بالا چه کاربردی دارد؟

پودر فروکروم با کربن بالا، در صنعت متالورژی و صنعت ریخته‌گری کاربرد زیادی دارد و مقاومت محصولات را افزایش می‌دهد. با استفاده از این فروآلیاژ، می‌توان انواع محصولات فلزی و آلیاژی را با خیال راحت فرم داد و تولید کرد. کروم آهن با کربن بالا، به واسطه کوره‌‌های الکتریکی ذوب شده و از کربن برای کاهش اکسید کروم و آهن در سنگ معدن کروم استفاده می‌شود. پودر فروکروم با کربن بالا، به عنوان افزودنی آلیاژی و فولادی استفاده می‌شود و سختی آن‌ها را افزایش می‌دهد و نقش مهمی در تولید فولاد ضد زنگ دارد. فولاد ضد زنگ سری 200، حدود 16 درصد کروم دارد، فولاد ضد زنگ سری 300 نیز حدود 25 درصد 25 درصد کروم دارد و سری 400 فولاد ضد زنگ نیز، شامل 14 درصد کروم است.

بنابراین این فروآلیاژ کاربردهای زیادی دارد که در ادامه مهم‌ترین کاربردهای آن بیان شده است.

افزایش مقاومت و سختی فولاد در برابر ساییدگی و خوردگی

افزایش مقاومت آلیاژ چدن در برابر سایش، سختی و حرارت

استفاده به عنوان ماده خام حاوی کروم به منظور تولید آلیاژ کروم سیلیکون، فروکروم متوسط، فروکروم کم و فروکروم میکرو کربن به روش بدون سرباره

استفاده برای تولید فولاد ضد زنگ، به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی

ماده اولیه حاوی کروم به منظور تولید کروم فلزی توسط الکترولیز

استفاده به منظور دمش اکسیژن

 پودر فروکروم با کربن بالا

کارخانه تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین

با توجه به نقش مهم و اساسی که پودر فروکروم در متالورژی و صنعت ریخته‌گری دارد، باید نمونه باکیفیت آن تهیه شود که درصد کربن و کروم مناسبی برای افزایش مقاومت و استحکام فلزات و آلیاژهای مختلف داشته باشد. کارخانه و تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا باید معتبر بوده و در زمینه تولید این محصول، تجربه و تخصص بالایی داشته باشد. زیرا در صورتی که پودر فروکروم با کربن بالا از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، نمی‌توان انتظار زیادی برای افزایش مقاومت محصولات، از آن داشت داشت.

کارخانه تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین، یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول است که با استفاده از بهترین محصولات و روش‌های نوین تولید، پودر فروکروم باکیفیت و کاربردی را تولید می‌کند. این کارخانه، محصولات تولیدی خود از جمله فروآلیاژ کروم را در اختیار نمایندگی‌ها و عرضه‌کنندگان خود در سراسر جهان از جمله ایران نیز قرار داده است. پودر فروکروم با کربن بالا، در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود و فعالان حوزه متالورژی و صنعت ریخته‌گری، می‌توانند این محصول را به راحتی تهیه کنند.

کارخانه تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین، با رعایت همه اصول کیفی و استاندارد‌ها و در نهایت تولید پودرهای فروکروم با کیفیت، توانسته است به صنایع مختلف کمک نموده تا مقاومت و استحکام فولاد و سایر فلزات و آلیاژها را افزایش داده و محصولاتی مقاوم را تولید کنند.

 

نتیجه‌گیری

در صنعت متالورژی و صنعت ریخته‌گری، محصولات تولیدی به اشکال و فرم‌های مختلفی تبدیل می‌شوند که برای انجام تغییرات بر روی هر کدام، باید آن‌ها را در معرض حرارت قرار داده و یا ساییده و برش دهند. به منظور این که فلزات و آلیاژها در برابر واکنش‌هایی مانند حرارت مقاوم باشند، از موادی به نام فروکروم با کربن بالا استفاده می‌شود. فروکروم با کربن بالا، فروآلیاژ حاوی کربن و آهن است. فروکروم با کربن بالا، سبب افزایش مقاومت و استحکام فولاد و سایر فلزات و آلیاژهایی مانند چدن می‌شود. درصد کربن و کروم موجود در پودر فروکروم بالا است و به همین دلیل، می‌توان استحکام و مقاومت فلزات و آلیاژهای مختلف را به کمک آن افزایش داد.

به منظور استفاده از پودر فروکروم کربن بالا و بهره‌مندی از همه ویژگی‌ها و کاربردهای آن، باید نمونه باکیفیت آن را از مجموعه‌های معتبر و شناخته شده تهیه نمود. کارخانه تامین کننده پودر فروکروم با کربن بالا در چین نیز کارخانه‌ای است که این پودر را مطابق با استاندارد و با در نظر داشتن اصول کیفی تولید نموده و در اختیار متقاضیان در سراسر دنیا قرار می‌دهد. برای تهیه این پودر فروکروم، می‌توان با توجه به میزان نیاز خود، آن‌ را از مجموعه‌های معتبر و شناخته‌شده‌‌ای که عرضه کننده پودر فروکروم با کربن بالا هستند تهیه نمود. مجموعه تجارت گرام نیز مجموعه‌ای معتبر و شناخته شده است که می‌توان پودر فروکروم با کربن بالا را از آن با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه نمود.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943