از شایعه تا واقعیت میزان آلایندگی فروسیلیس ایران

شایعه آلایندگی فروسیلیس ایران

در تولید فولاد و چدن، فرو سیلیس به‌عنوان یک اصلاح‌کننده مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این فرایند، یکی از چالش‌های مهم محیط‌زیستی مرتبط با صنایع تولید کننده فروسیلیس، شامل آلاینده‌ها است. آلایندهایی چون ذرات معلقPM2.5 و PM10، گردوغبار، گازهای مونوکسید کربن(CO)، دی‌اکسیدکربن(CO2)، اکسیدهای نیتروژن(NOx) و اکسیدهای گوگرد (SOx) است. هدف اصلی این مطالعه، بررسی وضعیت آلودگی هوای کارخانه فروسیلیس ایران است.

 

برای مشاهده قیمت فروسیلیس ایران روی لینک کلیک کنید.

 

تا چه حد شایعه آلایندگی فروسیلیس ایران حقیقت دارد؟

نتایج تحقیقات حفاظت محیط زیست نشان داده‌اند پارامترهای اندازه‌گیری، شامل گازهای دودکش و گردوغبار و ذرات معلق محیطیPM2.5 PM10بوده اند. طی سال‌های 1399 و 1400 با استاندارد مطابقت داشته‌اندو هیچ نشانه‌ای از آلودگی هوا در کارخانه‌های فروسیلیس وجود نداشته است. این موفقیت برای تجهیزات محیط‌زیستی مناسب، لوله‌های U شکل خنک کننده دود انتقالی حاوی گاز کوره به بخش سالن غبارگیر است. همچنین جداکننده سیکلونی برای غبارگیری، و فیلترهای کیسه‌ای در سالن غبارگیر برای جمع‌آوری ذرات و فیلتر کردن غبار باز می‌گردد. همچنین، ایجاد فضای سبز که بیش از 60 درصد از فضای کارخانه را شامل می‌شود.

 

قیمت فروسیلیس ایران

برای مثال دود خاکستری که گاهی از بالای شهرک صنعتی فروسیلیس سمنان پدیدار می‌شود. باعث آلودگی هوای شهر شده و زمینه برای انتقادات و سوالات درباره منشأ این آلاینده فراهم شده است. آلودگی از نظر ارتفاع و مسافتی که پوشش می‌دهد، حتی به 10 تا 12 کیلومتری شهرک صنعتی سمنان می‌رسد. به شکل چتر خاکستری بر فراز شهر سمنان قرار می‌گیرد که تاثیرات منفی روی چهره شهرو سلامت مردم دارد.

 

برای مشاهده قیمت فروسیلیس ایران با خلوص بالا روی لینک کلیک کنید.

 

برخی از مردم، این آلودگی را به واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سمنان نسبت می‌دهند. این ادعاها متنوع بوده و از انتساب آلودگی به حجم بالای واحدهای فعال گرفته تا اشاره به ریزگردها دارد. همچنین افزایش تعداد خودروها و حتی ادعاهای بی استناد به فعالیت کارخانه‌ها می‌پردازد. دراین میان، برخی بدون ‌استدلال و استناد به اطلاعات علمی، آلودگی هوا را به فعالیت کارخانه فروسیلیس سمنان نسبت می‌دهند.

گرچه این گمانه‌ها و شائبه‌ها مطرح شده‌اند، اما مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که فروسیلیس ایران در مسئله‌ی آلودگی هوای شهر سمنان چندان دخیل نبوده و این ادعاها برخلاف واقعیت است. از سویی، نظارت‌ها و رصد برخط بخش غبارگیری فروسیلیس ایران توسط اداره کل حفاظت از محیط زیست، با شدت بیشتری صورت‌گرفته و برنامه‌های کنترل آلایندگی این شرکت از دهه‌ی گذشته با شدت بیشتری و به طور مداوم رصد و عملیاتی می‌شود. این اطلاعات تاکید می‌کنند که فعالیت‌های فروسیلیس ایران در آلودگی هوای شهر سمنان نقش چندانی ندارد و این واحد به‌ طور جدی از تدابیر محیط‌زیستی برخوردار است.

 

برای سفارش خرید فروسیلیس ایران اینجا کلیک کنید.

 

شرکت فروسیلیس ایران، یک واحد دوستدار محیط‌زیست

ابهاماتی که در خصوص آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران مطرح شده است. که می‌توان ناشی از عدم شناخت کافی از فرایند صنعت تازه‌ای که در ایران ایجاد شده و اطلاعات نادرستی که به افکار عمومی منتقل شده، دانست. این موضوعات باعث بروز واکنش‌هایی نسبت به فعالیت این واحد تولیدی شده است.شرکت فروسیلیس ایران به‌عنوان یک واحد دوستدار محیط‌زیست به مدت سه دهه است که فعالیت دارد. و از سالم‌ترین و کارآمدترین کارخانه‌ها است و نسبت به‌سلامت شهروندان دغدغه‌مند است.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس ایران خروجی‌های نامطلوب مانند پساب، ضایعات، گازوغبار وغیره را جزء لاینفک تولیدی‌ها کنار خروجی‌های مطلوب خود دانست. و یادآور شدند: "موضوع قابل‌اهمیت این‌ بین چگونگی کنترل خروجی نامطلوب واحدهاست، که تهدیدی برای سلامت شهروندان و محیط‌زیست نشود. و یکی از دغدغه‌های شرکت فروسیلیس ایران حرکت در راستای استانداردها و شاخص‌های تعیین شده است. ارزیابی‌های علمی نشان می‌دهد آلایندگی کمتر از یک درصد فروسیلیس است."

 

درخواست های خرید و فروش فروسیلیس ایران

تعامل شرکت فروسیلیس با اداره کل حفاظت از محیط زیست

شرکت فروسیلیس ایران تا کنون در تدابیر محیط زیستی خود با شدت بیشتری اقدام کرده است. و تعهدات خود را نسبت به حفاظت از محیط زیست به عمل‌آورده است. آلایندگی این واحد تولیدی به نسبت مهار شده و این کنترل از 10 سال پیش آغاز شده است. و با تعامل مطلوب با محیط‌زیست، در چهار سال اخیر در بهترین شرایط خود قرار گرفته است.

اکنون در شرکت 2توربین غبارگیر فعال است که بیش از 192کیسه فیلتر پشت این توربین‌ها عملیات غبارگیری را انجام می‌دهند. در صورت مسدود شدن مسیر، کیسه‌ها تعویض می‌شوند. کیسه‌های غبارگیر این واحد از فرانسه تهیه می‌شدند، اما با تحریم‌ها از کشور چین تهیه شده اند. و هم اکنون با خودکفایی‌های ایجاد شده، سالانه حداقل 400 فیلتر از واحدهای تولیدی در شیراز و کرج تهیه می‌شود.

فعالیت بخش غبارگیر این شرکت به‌صورت مداوم و تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان انجام می‌شود. غبار تولیدی این کارخانه به واحدهای داخلی فروخته می‌شود و از مهرماه صادرات غبار نیز آغاز شده است. هرچند که مشکلات مرتبط با هزینه‌های بالای حمل‌ونقل برای صادرات همیشه مطرح بوده است. اما اقداماتی در راستای حل این مشکلات نیز در دست اجرا قرار دارد.

همچنین قابل ذکر است که غبار تولیدی این شرکت از نوع آلاینده و بیماری‌زا نیست. فعالیت این شرکت تحت‌نظر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان قرار دارد. و فعالیت‌های آن به‌صورت برخط توسط مقامات محیط زیستی رصد و ارزیابی می‌شود. واحد تولیدی به همکاری با اداره کل محیط‌زیست ادامه می‌دهد و در سال‌های ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ هیچ اخطاری دریافت نکرده است. همچنین یک مورد اخطار در سال ۱۴۰۱ نیز در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی شده است.

با این تاکیدات، در سالهای اخیر بیشترین توجه و نظارت به حفظ محیط‌زیست و سلامتی شهروندان اختصاص‌یافته است. و همواره این شرکت تلاش می‌کند تا بهترین استانداردها را در زمینه حفاظت از محیط‌زیست اجرا کند. دوره مدیریت قبلی و به‌منظور ایجاد اعتماد شهروندان، خواسته‌های محیط‌زیست برای کنترل بیشتر تجهیزات وآلاینده‌های فروسیلیس سمنان مطرح شد. این شرکت نیز در پاسخ به این خواسته‌ها، سامانه پایش آنلاین را اجرا کرد. و در حال حاضر در سامانه فن پایا، فعالیت فروسیلیس ایران به‌صورت آنلاین پایش می‌شود.

برای کم‌کردن دغدغه‌های شهروندان، محیط‌زیست چندین مورد از این شرکت مطالبه کرده است. و از جمله این مطالبات می‌توان به اعلام هزینه‌های مربوط به محیط‌زیست اشاره کرد. او اعلام کرده در سال گذشته مبلغی بالغ بر8میلیارد تومان هزینه محیط‌زیست شده و گزارش به محیط‌زیست اعلام شده است. باید گفت که کارخانه فروسیلیس ایران به افزایش تعامل و مکاتبه با محیط‌زیست و اعلام برنامه زمان‌بندی شده پایبند است. همچنین اجرای آن طبق استانداردهای اعلام شده که از دیگر مطالبات محیط‌زیست از شرکت فروسیلیس ایران است پایبند است.

 

برای مشاهده قیمت فروسیلیسیم ایران روی لینک کلیک کنید.

 

سلامت کارکنان فروسیلیس ایران

همچنین سلامت کارکنان این واحد تولیدی یکی از اولویت‌های این شرکت است. او اعلام کرده که از سال 86 و 87 که حدود 12 سال از فعالیت شرکت می‌گذرد. و معاینات دوره‌ای و تست‌های سلامت بر روی کارکنان اجرا می‌شود. در این زمینه، از تست HRCT جهت تشخیص بیماری ریوی استفاده می‌شودو هرسال تصاویر قفسه سینه از کارکنان گرفته می‌شود. این روش‌های رصد سلامت افراد به منظور پیشگیری و تشخیص سریع هرگونه مشکلات مشغول به کار در این شرکت است.

در سال‌های ابتدایی فعالیت شرکت، ممکن است مشکلاتی جزئی در بحث آلایندگی وجود داشت. اما این مشکلات هیچ ارتباطی به شهروندان نداشته‌اند و تا حدودی به کارکنان مجموعه محدود بوده‌اند. در چند سال اخیر، با رصد دائم سلامت مجموعه، آلایندگی‌ها به شدت کاهش یافته‌اند. و همراه با کاهش آلودگی محیطی فعالیت این واحد تولیدی با رصد دائم سلامت همراه است. امروزه شرکت بهداشت بیش از پیش سلامت کارکنان را جدی می‌گیرد و سالانه با تست‌های تنفسی وغیره سلامتشان ارزیابی می‌کند.

 

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943