راهنمایی برای خرید ورق‌ صنعتی با بهترین قیمت و کیفیت

ورق‌های صنعتی، به دلیل تنوع و کاربردهای فراوانی که دارند، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. مراکز و مجموعه‌های فراوانی، در زمینه فروش این محصولات فعالیت دارند، که با توجه به وجود تنوع این محصول و کیفیت‌های متفاوت آن، بهتر است در هنگام خرید این ورق‌ها، با نهایت دقت عمل کنید. در ادامه قصد داریم با ارائه بهترین نکات، راهنمایی لازم برای خرید ورق‌های صنعتی با بهترین قیمت و کیفیت را در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

۶ نکته مهم برای خرید ورق‌های صنعتی

با توجه به اینکه ورق‌های فولادی دارای انواع مختلفی از جمله ورق‌های گالوانیزه، ورق سیاه، ورق استیل، ورق اسید شویی و موارد دیگری هستند؛ از این رو باید قبل از خرید این ورق‌ها به مشخصات ظاهری آن‌ها مانند نوع، اندازه، ابعاد، وزن و دیگر موارد دقت کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

 

نوع ورق را قبل از خرید مشخص کنید.

قبل از خرید ورق‌های صنعتی، باید بر اساس نوع استفاده‌ و کاربرد ورق، آن‌ها را انتخاب کنید. به طور کلی ورق‌های صنعتی را به دو دسته، پوشش‌دار و بدون پوشش تقسیم می‌کنند که شامل ورق‌های گالوانیزه، ورق سیاه، ورق آجدار، آلیاژی و دیگر موارد هستند. انتخاب نوع کاربرد ورق، اولین مرحله برای خرید ورق‌های صنعتی است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید ورق صنعتی را برای سقف آلاچیق و یا سوله‌ها به کارببرید، ترجیحا از ورق‌های رنگی استفاده کنید.

 

به شکل ظاهری ورق‌ها توجه کنید.

به طور کلی شکل ظاهری ورق‌ها، به چهار دسته رول، پلاک و تسمه، شیت برشی و شیت فابریک تقسیم می‌شوند که قبل از خرید باید نوع شکل ورق‌های فولادی را با توجه به نوع استفاده آن‌ها، مشخص کنید. در ادامه به بررسی این ۴ نوع از ورق‌های صنعتی می‌پردازیم.

 

کویلی

نوع دیگری از تقسیم بندی ورق‌های صنعتی به شکل رولی است و به آن، کویل هم گفته می‌شود. از این نوع رول‌ها، برای صنایع تولیدی و در مقیاس بالا استفاده می‌شود.

 

شیت فابریک

این نوع از ورق‌ها به صورت برگ و یا شیت و به صورت حاضری از کارخانه خارج می‌شوند.

 

شیت برشی

هنگامی که رول‌های ورق را برش می‌زنند شیت برشی ایجاد می‌شود.

 

پلاک و تسمه

هنگامی که ورق‌ها را برش می‌زنند دو نوع پلاک و تسمه به وجود می‌آید. پلاک همان برش ورق‌ها در قطعات مختلف و به شکل مربع، مستطیل، دایره، ذوزنقه،گونیا و دیگر اشکال هندسی است. به عنوان مثال، پلاک خودروها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی جزو برش‌های پلاکی هستند.

شکل ظاهری ورق‌های صنعتی تاثیر فراوانی در قیمت آن‌ها دارد. به عنوان مثال تسمه‌های تولیدی فولاد مبارکه نسبت به تسمه‌های تولیدی نودی گران‌تر هستند. همچنین به دلیل اینکه ورق‌های شیت فابریک، صاف و گونیایی هستند، قیمت بالاتری نسبت به شیت برش خورده دارند.

 

وزن و تناژ ورق‌ها را یادداشت کنید.

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید ورق‌های صنعتی باید به آن دقت کنید، تعیین دقیق وزن و یا تعداد آن است. در زمانی که شما قصد دارید ورق‌های صنعتی را به صورت رول خریداری کنید، باید وزن آنها را مشخص کنید و هنگامی که قصد خرید به صورت شیت را دارید، باید تعداد آن‌ها را همراه با ابعاد و ضخامت ورق‌ها تعیین کنید.

 

ابعاد ورق را در نظر بگیرید.

می‌توان گفت یکی از مهمترین پارامترهایی که در هنگام خرید ورق‌های صنعتی باید به آن‌ دقت داشته باشید، ابعاد ورق‌ها است. ابعاد برخی از این ورق‌ها، با توجه به برند آن‌ها مشخص می‌شود. به عنوان مثال، ورق‌های رنگی به برند تولید کننده آن‌ها بستگی دارد. ضخامت ورق‌های رنگی برند الماس بین ۴۸ تا ۵۰ و ضخامت ورق‌های تولیدی برند فولاد مبارکه بین ۵۰-۷۰ است؛ البته ورق‌های رنگی چینی تنوع ضخامت بالایی دارند.

همچنین ضخامت و عرض استاندارد برای ورق‌های گالوانیزه و روغنی به این صورت است که عرض آن‌ها بین ۱۰۰ الی ۱۲۵ میلی‌متر و ضخامت آن‌ها بین ./۳ میلی‌متر تا ۳ میلی‌متر است.

ورق‌های سیاه نیز بین ۱۰۰۰ ،۱۲۵۰، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ میلی‌متر است و ضخامت آنها در حالت رولی بین ۱.۵ الی ۱۰۰ میلی‌متر است و در حالت شیت فابریک بین ۳ میلیمتر تا ۱۰۰ میلی‌متر متغیر است.همچنین ورق‌های عرشه فولادی نیز از ضخامت ورق‌های گالوانیزه تبعیت می‌کنند.

 

به آلیاژهای ورق دقت کنید.

در ساخت ورق‌های صنعتی از آلیاژ‌های متنوعی همچون سیلیسسم، کربن، منیزیم، نیکل، سدیم و دیگر آلیاژها استفاده می‌شود که این آلیاژ‌ها در خصوصیات ظاهری آن‌ها مانند سطح براق، مات و غیره تاثیرگذار است. به عنوان مثال، آشنایی با آلیاژهای به کار رفته در تولید ورقه‌های استیل تاثیر بسزایی بر ظاهر آن‌ها و همچنین قیمت آن‌ها دارد. میزان و نوع ترکیب این آلیاژها باعث تغییر ویژگی‌های ورق‌ها می‌شوند.

 

در زمان مناسب، خرید را انجام دهید.

یکی از نکاتی که در تغییر قیمت ورق‌های فولادی بسیار تاثیرگذار است انتخاب زمان مناسب برای خرید این ورق‌ها است. در واقع میزان عرضه و تقاضا یکی از عوامل موثر بر روند خرید این محصول‌ها به شمار می‌رود. هنگامی که میزان عرضه این کالا کم شود و میزان تقاضا بالا باشد، مسلماً قیمت ورق‌های فولادی افزایش می‌یابد؛ از این رو بهتر است با تحلیل بازار و بررسی قیمت‌های ورق‌های فولادی زمان مناسب برای خرید این ورق‌ها را انتخاب کنید.

قبل از خرید ورق‌های صنعتی بهتر است به مواردی که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم دقت کنید. همچنین عوامل متعددی بر قیمت انواع ورق‌های فولادی تاثیرگذارند که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

 

برای مشاهده قیمت ورق صنعتی کلیک کنید

 

عوامل موثر بر قیمت ورق‌های صنعتی

به طور کلی تعیین قیمت ثابت و یکسان برای تمامی ورق‌های فولادی امکان‌پذیر نیست؛ چرا که این قیمت‌ها، تحت تاثیر عوامل متعددی، تغییر می‌کنند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوسانات قیمت ارز به دلیل اینکه دستگاه‌های تولید کننده ورق‌های صنعتی و همچنین مواد اولیه مورد نیاز این ورق‌ها، توسط کشورهای خارجی تامین می‌شود؛ بنابراین هنگامی که نوسانات ارز افزایش پیدا کند و قیمت دستگاه‌ها و مواد اولیه، توسط کشورهای صادر کننده افزایش یابد، به تبع، باعث افزایش قیمت ورق‌های فولادی می‌شود. همچنین در برخی موارد دیده شده که این نوسانات ارز، باعث ایجاد حباب و در نتیجه افزایش قیمت ورق‌های فولادی می‌شود.

 

تغییرات قیمت در برخی از کشورها

تغییرات قیمت مواد اولیه در تمامی کشورها یکسان نیست. به عنوان مثال، قیمت فولاد و قراضه آهن، در کشورهای ترکیه و مشترک المنافع بالاتر از کشورهای دیگر است.

 

کیفیت و برند

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق‌های فولادی، برند و کیفیت محصولات تولیدی است. در واقع هر چقدر که کیفیت محصولات تولیدی بالاتر باشد، از مواد اولیه و دستگاه‌های پیشرفته‌تری برای آنها استفاده شده و آن محصول قیمت بالاتری را دارد. همچنین برخی از برندهای تولید شده در بازار نیز به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی، قیمت بالاتری دارند.

 

علاوه بر موارد گفته شده، پارامترهای دیگری همچون، کمبود آب در مراحل تولید ورق آهن، وضعیت ساخت و ساز و صنعت، فصل، سیاست‌های دولت‌های داخلی و خارجی، تغییرات قیمت مواد اولیه، نوسانات بورس کالا و دیگر عوامل تاثیر گذارند.

 

برای مشاهده انواع ورق های صنعتی روی لینک کلیک کنید

 

نحوه تشخیص ورق صنعتی با کیفیت چگونه است؟

برای ارزیابی و اطمینان حاصل کردن از کیفیت ورق‌های صنعتی لازم است اقداماتی را انجام دهیم و همچنین به شکل ظاهری آنها دقت کنیم. در ادامه قصد داریم مشخصات ظاهری ورق‌های صنعتی با کیفیت را ذکر کنیم.

بدون پیچش، تاب، ترک و ناخالصی باشد.

فاقد زنگ زدگی باشد.

هیچگونه آثار زردی و سفیدک روی ورق‌ها مشاهده نشود.

سطح ورق‌های صنعتی، باید عاری از هرگونه لکه، زبری و حفره ریز باشد.

هیچگونه ترک و خش نباید روی سطح ورق‌ها باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، ورق‌های سطحی نباید هیچگونه ناهمواری و بادکردگی داشته باشند؛ برای تشخیص این مورد می‌توانید با دست روی ورقه‌ها بکشید تا در صورت وجود، از این موضوع باخبر شوید.

شرایط نگهداری از ورق‌های صنعتی چگونه است؟

برای نگهداری از ورق‌های صنعتی لازم است یک سری موارد را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر هستند.

محیط نگهداری ورق‌های صنعتی باید یک محیط سربسته و دارای سیستم تهویه باشد.

ورق‌ها را باید با فاصله از زمین نگهداری کنید.

این محصولات باید در برابر شرایط جوی مناسب و به دور از رطوبت نگهداری شوند.

نباید بیشتر از ۶ ماه ورق‌های فولادی را در انبار نگهداری کنید.

به دلیل شوره زدن و کاهش کیفیت ورق‌های صنعتی، از نگهداری آنها با استفاده از کاورهای پلاستیکی جلوگیری کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، به عنوان یک توضیح تکمیل کننده، هنگام جابجایی ورق‌های فلزی به لبه‌های تیز آن دقت کنید چرا که باعث آسیب‌های جدی و عمیقی می‌شود.

 

برای خرید ورق صنعتی روی لینک کلیک کنید

 

برای کاهش هزینه‌های خرید ورق‌های صنعتی چه کاری انجام دهیم؟

همانطور که گفتیم، عوامل متعددی باعث تغییر قیمت ورق‌های فولادی می‌شوند، برای کاهش این هزینه‌ها، انتخاب مرکز مناسب برای خرید ورق‌های صنعتی بسیار مهم است. در واقع شما با انتخاب مرکزی معتبر که محصولات با کیفیت را با کمترین قیمت ارائه می‌دهند، می‌توانید در هزینه‌های مصرفی خود صرفه‌جویی کنید. شما می‌تپانید با مراجعه به وبسایت رسمی بازرگانی تجارت گرام، انواع سفارشات کلی و‌جزئی خود را ثبت کنید. مراحل ثبت سفارش در این وبسایت، به راحتی امکان‌پذیر است و با صرف کم‌ترین هزینه می‌توانید محصولات با کیفیت را از این مجموعه خریداری کنید. در ادامه مطلب، پل‌های ارتباطی برای ثبت سفارشات شما را قرار داده‌ایم. 

امتیازدهی به این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943