گرافیت کم سولفور ( Low Sulfur Graphite )

یکی از محصولاتی که در کوره‌های گرافیتی و از کک نفتی با درصد خلوص بالا و در دمای حدود ۳۰۰۰ درجه سانتی گراد تهیه می‌شود، گرافیت کم سولفور است. به زبان دیگر، می‌توان گفت، نوعی گرافیت اطلاق یافته است که مقدار سولفور در این ماده کاهش یافته و ساختار کربن در آن، به صورت لایه‌هایی که با یکدیگر در ارتباطند وجود دارد. این ماده دارای ویژگی‌های منحصری است که در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در خصوص کاربردها، مزایا و موارد مصرف این ماده بپردازیم.

قیمت گرافیت گرانول پرسولفور

ویژگی‌های گرافیت کم سولفور چیست؟

گرافیت کم سولفور یکی از محصولات فرآوری شده از نفت است که از واکنش‌های پترولیوم کک در دمای بین ۲۵۰۰_۳۵۰۰ درجه سانتی‌گراد که دمای بالایی است، تولید می‌شود. از ویژگی‌های ظاهری این ماده می‌توان به تخلخل (فاصله بین ذرات) بالا، شکل اسفنجی و رنگ خاکستری مایل به سیاه آن اشاره کرد. درصد سولفور این ماده، نسبت به گرافیت پر سولفور، بسیار کم‌تر بوده و درصد بالایی کربن دارد. همچنین در این ماده، تنها 0/05 گوگرد موجود است که همین موضوع سبب ثابت ماندن شکل ساختار آلیاژها می‌شود. این ماده را در ریخته‌گری و به منظور افزایش کربن برای ساخت چدن، فولاد و آلیاژها به کار می‌برند. ناگفته نماند که کک کلسینه نسبت به گرافیت پر سولفور، جذب بالاتری دارد. اصلی‌ترین کاربرد این ماده در ساخت چدن نشکن یا داکتیل است. به طور کلی گرافیت کم سولفور یا همان GPC را در چند دسته تقسیم‌بندی می‌کنند که شامل موارد زیر می‌شوند:

گرافیت GPC

گرافیت سولفور کم

پترولیوم کک گرافیتی

گرافیتایز پترولیم

 

این دسته بندی‌های مربوط به گرافیت‌ کم‌‌سولفور را بر اساس معیارهایی همچون میزان کربن، درصد سولفور، روش تخلیص و نوع دانه‌بندی انجام می‌دهند.

 

مزایای استفاده از گرافیت کم سولفور

از گرافیت کم سولفور در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که کاربردها و موارد مصرف این ماده، به دلیل مزایای فوق العاده این ماده است که موارد زیر را شامل می‌شوند.

در محیط‌های اسیدی و بازی و مواد شیمیایی، دارای مقاومت بالایی هستند.

در دماهای بالا دارای مقاومت حرارتی است.

گرافیت کم سولفور در برابر عوامل سایش مقاوم بوده و به همین دلیل در صنایع مختلفی همچون خودروسازی و صنایع معدنی در ساخت قطعاتی که در مقابل عوامل سایشی قرار دارند، استفاده می‌شود.

این مواد دارای رسانای حرارتی و الکتریکی هستند.

دارا بودن استحکام مکانیکی، از دیگر مزایای گرافیت کم سولفور است.

گرافیت کم سولفور را به دلیل وزن کم و سبکی که دارد، می‌توان در تولید انبوه و مقیاس‌های زیاد آن را تولید کرد.

پایداری در برابر اکسیداسیون، از دیگر مزایای استفاده از این ماده است که باعث افزایش مقاومت این مواد، در برابر خوردگی می‌شود.

موارد ذکر شده، همگی جزو مزایای این ماده پرکاربرد هستند.

قیمت گرافیت گرانول کم سولفور

کاربردهای گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور، یکی از مواد پرکاربرد در انواع صنایع است که این ماده به دلیل داشتن خواص فیزیکی و مکانیکی ویژه‌ای که دارد، مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد. این ماده که یکی از انواع پترولیوم کک‌ها است، در دمای بسیار بالایی تولید می‌شود. از GPC, به عنوان مواد افزودنی در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از کاربردهای این ماده می‌پردازیم:

در ساخت چدن داکتیل از این ماده استفاده می‌شود.

از این ماده در صنایع پتروشیمی، برای ساخت تجهیزاتی همچون کولرهای حرارتی، لوله‌ها و ابزارهای مقاوم به اسید، استفاده می‌کنند.

در صنعت خودرو سازی از گرافیت کم سولفور، برای ساخت قطعاتی همچون دیسک ترمز، کاربرد دارد.

برای استخراج فلزاتی همچون مس، نیکل و آلومینیوم در صنایع متالوژی،از این ماده استفاده می‌کنند.

از این ماده به عنوان افزودنی در صنایع پلاستیک و لاستیک استفاده می‌شود.

 در صنایع شیمیایی و پتروشیمی از این ماده استفاده می‌کنند.

از گرافیت کم سولفور، در صنایع خودرو سازی، هوافضا و الکترونیک استفاده می‌شود.

از کک گرافیتی برای بهبود جوانه زنی در آهن مذاب و افزایش کروییت گرافیت می‌شود. همچنین این ماده، باعث توزیع یکنواخت ماده‌های مذاب در کوره می‌شود.

این ماده، باعث بهبود محتوای فریت آهن، بدون تثبیت کننده پرلیت می‌شود.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، از این ماده در صنایع شیشه سازی برای ساخت قطعاتی همچون پیستون‌ها، الکترودها و فرآیندهای شیمیایی نیز استفاده می‌شود. همچنین در ساخت درزگیرها و روان کننده‌ها، برس‌های برقی و موارد دیگر نیز از این ماده، استفاده می‌شود.

 

 گرافیت کم سولفور ( Low Sulfur Graphite )

 

عوامل موثر بر قیمت گرافیت کم سولفور

قیمت گذاری کک گرافیتی، بر اساس پارامترها و معیارهایی انجام می‌شود که شامل موارد زیر هستند.

میزان کیفیت این ماده، مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت آن است.

میزان عرضه و تقاضا از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این ماده است که هر چقدر میزان تقاضا بالاتر و میزان عرضه کم‌تر باشد، قیمت این محصول افزایش پیدا می‌کند.

گرید این ماده، در درجات مختلفی قرار دارد که محصول با گرید بالاتر، کیفیت بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتری خواهد داشت.

درصد خلوص عامل تاثیر گذار دیگری است که با افزایش درصد خلوص این ماده، کارایی و کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا می‌کند.

قیمت دلار و نوسانات ارز، عوامل مهمی هستند که نه تنها بر قیمت این ماده، بلکه بر قیمت بسیاری از محصولات دیگر، تاثیر گذار هستند.

مرکز عرضه کننده یک عامل فوق العاده مهم و تاثیرگذار بر قیمت گرافیت کم سولفور است که در ادامه به معرفی مرکز مناسب برای خرید این محصول، می‌پردازیم.

علاوه بر موارد ذکر شده، نوع تولید و نوع کاربرد این ماده، از پارامترهای بسیار موثر بر قیمت این ماده هستند. گرافیت کم سولفور به دو صورت صنعتی و آزمایشگاهی تولید می‌شود و از لحاظ نوع کاربرد نیز هم به صورت گرمی و هم بشکه‌ای عرضه می‌شوند.

 

گرافیت کم سولفور با خلوص بالا را از کجا تهیه کنیم؟

گرافیت کلسینه، ماده‌ای فرآوری شده از کک نفتی است که در دمای بسیار بالا و در کوره‌های بلند تولید می‌شود و عمده‌ترین کاربرد آن در صنایع ریخته‌گری و در تولید موادی همچون چدن، خصوصا چدن داکتیل یا نشکن است. این ماده، به دلیل کربن بالایی که دارد، به عنوان مواد افزودنی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. در پاسخ به این سوال که گرافیت کم سولفور با خلوص بالا را از کجا باید تهیه کرد؟ باید اینگونه بگوییم که انتخاب مرکز مناسب جهت خرید این ماده، نه تنها در کیفیت نهایی محصول تولیدی، بلکه در هزینه‌های مصرفی شما نیز تاثیرگذار است. تجارت گرام، یکی از بهترین مراکز عرضه کننده مواد مورد نیاز صنعت‌گران بوده که می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی این مجموعه، تمامی سفارشات خود را در اندازه‌های مورد نیاز ثبت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تماس با پشتیبانان و مشاوران این مجموعه، می‌توانید با شماره‌های قرار داده شده تماس حاصل کنید. کیفیت بالا و قیمت مناسب دو ویژگی مهم محصولات عرضه شده مجموعه رسمی و معتبر تجارت گرام است.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید

رضا احدی ۱۱ دی ۱۴۰۲

در یک پروژه تحقیقاتی، با استفاده از گرافیت با سولفور کم، ما توانستیم الکترودهایی با عمر طولانی‌تر و راندمان بالاتر تولید کنیم.
پاسخ
021-22791943