تولیدکنندگان گرافیت پرسولفور با معرفی قیمت روز

گرافیت پر سولفور که با نام گرافیت گرانول نیز شناخته می‌شود، یک ماده کربن‌دار است که به شکل جامد بوده و از کلسینه کردن کک نفتی تولید می‌شود. این ماده معمولا در رنگ‌های سیاه یا خاکستری موجود است که صنایع مختلف امروزی می‌توانند متناسب با نیاز خود از آن استفاده کنند. شکل ظاهری گرافیت پرسولفور متخلخل و حفره‌دار است. اگر می‌خواهید در مورد این ماده کاربردی بیشتر بدانید و تولیدکنندگان آن را بشناسید، کافی است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قیمت گرافیت گرانول پرسولفور

آشنایی با گرافیت پرسولفور

این ماده به عنوان یکی از مواد صنعتی پرکاربرد در صنایع مختلف امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده ارزشمند، دارای کیفیت‌های مختلف است که شناخت بهترین آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. فاکتورهای زیادی در هنگام خرید گرافیت کم سولفور و پر سولفور وجود دارد که خریداران باید به آن توجه داشته باشند. از گرافیت پرسولفور برای شارژ کردن کربن در صنایع فعال امروزی استفاده می‌شود.

هر صنعت متناسب با نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند کیفیت‌های مختلف این ماده را خریداری کند. امروزه صنایع تولیدی از گرافیت پر سولفور به عنوان ماده اولیه برای برگه‌های آنالیز فیزیکی و شیمیایی استفاده می‌کنند. فرآیندهای جداسازی ترکیبات مضر باعث می‌شود تا کک کلسینه طبق فاکتورهای مناسب تولید شود. شناخت دانه‌بندی گرافیت پرسولفور نیز دارای اهمیت است که باعث می‌شود تا در نهایت محصول تولید شده، ارزش خرید بالایی داشته باشد. به شکل معمول گرافیت کم سولفور و پر سولفور از طریق کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند که بهترین آن‌ها به ترتیب متعلق به کشور چین و روسیه هستند.

قیمت گرافیت گرانول کم سولفور

شیوه تولید گرافیت پر سولفور

این ماده مانند سایر مواد نظیر کک گرافیتی، از کلسینه کردن مواد خام نفتی تولید می‌شود. آنالیز GPC یک روش ویژه برای بررسی گرافیت پرسولفور است که می‌تواند میزان خلوص مواد تولید شده را بسنجد. طبق استاندارد ایزو 8004، چگالی واقعی گرافیت پر سولفور حدود 98.7 در هر سانتی‌متر مکعب است که خریداران باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

مواد خاصی در تولید گرافیت پرسولفور وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ساخت آند و گداختن آلومینا به آلومینیوم اشاره کرد. سطح تولید شده این ماده، اسفنجی و حفره‌دار است که برای استفاده در صنایع فولاد، چدن، آهن و... کاربردی است. صنایع امروزی با اضافه کردن مقادیری از گرافیت به کوره، می‌توانند این ماده را در سختی‌های بالاتر تولید کنند. تفاوت‌هایی نیز میان گرافیت پر سولفور و کک متالورژیکی وجود دارد که مهم‌ترین آنها این است که گرافیت پرسولفور ارزش حرارتی بالاتری نسبت به کک متالورژیکی دارد.

 

کاربردهای گرافیت پرسولفور

گرافیت پر سولفور یکی از مواد دارای درصد بالای کربن است که معمولا به شکل جامد به فروش می‌رسد. کاربردهای این ماده در صنایع امروزی بسیار زیاد است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده به عنوان افزودنی کربن در صنایع ریخته‌گری

  • تولید انواع قالب و پوشش‌های مقاوم حرارتی

  • افزایش سیال بودن مواد مذاب در صنایع چدن

  • بهبود بخشی فرآیند تشکیل گرافیت برای افزایش استحکام تولیدات

  • قابل استفاده در صنایع کوره بلند آهن سازی

  • قابل استفاده در صنایع نسوز

هر یک از موارد کاربرد گرافیت پر سولفور، نشان می‌دهد که این ماده با توجه به رنگ خاکستری و ظاهر متخلخلی که دارد، برای استفاده در تولید قطعات چدن، صنایع آلومینیوم سازی، صنایع فولاد سازی، صنایع نسوز و... کاربردی است.

 

آنالیز گرافیت پرسولفور

همان‌طور که می‌دانید، گرافیت پر سولفور برای کربن رسانی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق استانداردهای بین‌المللی، چگالی این ماده حدود 98.7 در هر سانتی‌متر مکعب است. کاربردهای گرافیت پر سولفور باعث شده است تا صنایع امروزی با استفاده از گرافیت مرغوب بتوانند هزینه‌ نهایی تولید خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. این ماده با توجه به ساختار مناسبی که دارد، به عنوان یک ماده کاربردی در آندهای آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع مختلف امروزی با بررسی درجه کیفی مواد اولیه آن، می‌توانند از طریق تولیدکنندگان معتبر، این ماده را با اطمینان خاطر خریداری کنند. اندازه گیری دقیق درجه ارزش حرارتی CPC، باعث می‌شود تا خریداران از میان محصولات وارداتی، متناسب‌ترین را انتخاب کنند.

 

راهنمای خرید گرافیت پر سولفور

خریداران باید به این نکته توجه داشته باشند که در بازار ایران، این مواد به صورت وارداتی وجود دارد که باکیفیت‌ترین آنها از طریق کشور چین وارد می‌شود. گرافیت پرسولفور درجه یک چینی به نسبت سایر محصولات وارد شده از قیمت بالاتری برخوردار است. گرافیت پر سولفور در بسته‌های کاغذی 25 کیلو و جامبو بگ‌های یک تنی جهت خرید وجود دارد و مدل‌های روسی وارد شده به نسبت چینی، از کربن کمتری برخوردار هستند.

برخی از تولیدکنندگان داخلی با استفاده از توان تجهیزات پیشرفته و به کارگیری علم نوین، سعی کرده‌اند تا این ماده را تولید کنند. محصولات تولید شده داخلی به عنوان افزودنی کربن در صنایع ذوب، چدن و فولاد استفاده می‌شوند. مصرف کنندگان نهایی، برای خرید گرافیت پر سولفور باید به کیفیت آن توجه داشته باشند. دانه‌بندی، کیفیت متریال اولیه، شرکت وارد کننده و... هر کدام می‌تواند بر روی کیفیت و قیمت گرافیت پرسولفور اثرگذار باشند.

 

گرافیت پرسولفور GPC

 

تعیین قیمت گرافیت پرسولفور

ترکیب مواد اولیه موجود در گرافیت پر سولفور به شکل مشخص می‌تواند تعیین کننده قیمت نهایی این ماده کاربردی باشد. به شکل خاص در گرافیت پرسولفور عناصر مختلف نظیر کربن، گوگرد، مواد فرار، خاکستر و... وجود دارد. کربن موجود در گرافیت پرسولفور حدود 98.5 درصد کل ماده را تشکیل می‌دهد. بعد از آن گوگرد با 0.5 درصد، رطوبت با 0.2 درصد، مواد فرار با 0.3 درصد و خاکستر با 0.5 درصد، تشکیل دهنده مواد گرافیت پرسولفور هستند.

خالص بودن پترولیم کک و کم بودن مواد مضر به شکل مستقیم بر روی قیمت نهایی این ماده اثرگذار هستند. شیوه پاکسازی مواد مضر در صورتی که با استفاده از تکنولوژی روز انجام شده باشد، باعث افزایش کیفیت گرافیت پر سولفور می‌شود. مصرف کنندگان و صنایع فعال، برای خرید گرافیت پرسولفور باید به موارد گفته شده در این بخش توجه داشته باشند تا در نهایت بتوانند از میان محصولات وارداتی، بهترین محصولات را خریداری کنند. هر یک از عوامل بیان شده می‌تواند بر روی قیمت نهایی گرافیت پرسولفور اثرگذار باشد.

 

تولیدکنندگان گرافیت پرسولفور

با توجه به این که این ماده در ایران به ندرت و با توجه به شرایط خاص تولید می‌شود، صنایع امروزی برای خرید گرافیت پر سولفور باکیفیت وارداتی، باید شناخت خود را نسبت به تولیدکنندگان مختلف افزایش دهند. انتخاب گرافیت پرسولفور وارداتی، باعث می‌شود تا ناخالصی مواد مضر درون گرافیت در پایین‌ترین حد خود قرار داشته باشد.

از میان فروشندگان مختلف این محصول، تجارت گرام به عنوان یک مجموعه موفق توانسته است محصولات خود را با درجه کیفی بالا به فروش برساند. هم اکنون گرافیت پرسولفور درجه یک چینی با اصالت کالا و تضمین قیمت از طریق مجموعه تجارت گرام در دسترس است. صنایع تولیدی برای این که بتوانند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهند، می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

 

جمع بندی

گرافیت پرسولفور به مانند گرافیت کم سولفور یکی از مواد کاربردی صنایع امروزی است که به ندرت در ایران تولید می‌شود. این مواد به شکل وارداتی در ایران عرضه شده که بهترین آن متعلق به کشور چین است. کاربردهای متعدد گرافیت پر سولفور باعث شده است تا صنایع امروزی به دنبال شناخت بهترین تولیدکنندگان آن باشند.

در این مقاله به کاربردهای این ماده به تفصیل اشاره شده است. نکات گفته شده در هنگام خرید، به خریداران و مصرف کنندگان کمک می‌کند تا از میان محصولات مختلف بتوانند متناسب‌ترین محصول را بر حسب بودجه خود انتخاب کنند.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید

احد خلیل پور ۱۱ دی ۱۴۰۲

در یکی از پروژه‌های تحقیقاتی، ما با همکارانم تلاش کردیم تا گرافیت با پرسولفور به عنوان یک جزء کلیدی در تولید باتری‌های پیشرفته به کار گیریم. نتایج نشان داد که این نوع گرافیت باعث بهبود چشمگیر در کارایی باتری‌ها می‌شود. این تجربه به ما یادآوری کرد که هماهنگی دقیق بین تکنولوژی و تولید می‌تواند در پیشبرد صنایع مختلف نقش مهمی ایفا کند.
پاسخ
021-22791943