راهنمای خرید گرافیت پرسولفور و تاثیرات قیمت جهانی

راهنمای خرید گرافیت پر سولفور 

گرافیت پر سولفور که به آن کک نفتی کلسینه‌شده نیز گفته می‌شود، یکی از ترکیبات صنعتی بسیار پرکاربرد به حساب می‌آید که به دلایل مختلفی مورد توجه صنایع گوناگون قرار گرفته است. با تکلیس نفت خام در دمای 1200 تا 1300 درجه سانتی‌گراد، این ترکیب پرکاربرد به وجود می‌آید. اما در زمان خرید گرافیت پر سولفور باید به نکات و موارد مهمی توجه شود. از این رو در ادامه مطلب به مهم‌ترین نکات و موارد کلیدی در تهیه این ترکیب پرداخته می‌شود. پس اگر قصد تهیه و سفارش گرافیت پر سولفور را دارید، حتما پیش از تهیه آن موارد مهم گفته‌شده در ادامه را مورد توجه قرار دهید.

قیمت گرافیت گرانول پرسولفور

آشنایی با گرافیت پر سولفور

پیش از پرداختن به موارد مهم خرید گرافیت پر سولفور باید در خصوص این ماده و ویژگی‌های آن صحبت شود. این ماده که با نام CPC در صنعت نیز شناخته می‌شود، از تکلیس نفت خام در دمای 1200 تا 1300 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود. با توجه به کاربردهای متعدد و مهم این ترکیب در صنعت، توجه به نکات مهم در خصوص تهیه و خرید این ماده بسیار اهمیت دارد.

ماده اصلی تشکیل‌دهنده این ماده کربن است؛ از نظر ظاهری نیز رنگ این ماده سیاه یا خاکستری مات بوده و شکلی متخلخل دارد. دیگر مواد موجود در گرافیت پر سولفور گوگرد، نیکل و وانادیم هستند که باعث به وجود آمدن خواص و قابلیت‌های مختلفی در این ماده می‌شوند.

فروش انواع گرافیت های کم سولفور و پر سولفور - کربن گرافیت

 

یکی از ویژگی‌های گرافیت پر سولفور، هدایت الکتریکی بسیار مناسب آن است. در حقیقت کاربردها و قابلیت‌های این ماده به نحوی است که تا کنون ماده جایگزینی برای آن به منظور استفاده در صنعت پیدا نشده است. از مهم‌ترین کاربردهای این ماده باید به ساخت آندهای کربنی، الکترودهای گرافیتی، افزایش درصد کربن فولادها، آجرهای نسوز کربنی برای کوره‌های بلند، مواد حفاظت کاتدی خطوط لوله و... اشاره کرد. همچنین اخیرا از این ماده برای استفاده در باتری‌های لیتیومی نیز استفاده شده است که باعث افزایش کارایی و طول عمر این باتری‌ها نیز شده است. لازم به ذکر است که این ماده با توجه به کاربرد موردنظر، دارای دانه‌بندی و آنالیز مختلفی هم است.

مشاهده جدول گرافیت پر سولفور با میزان کربن و اندازه بندی به همراه تامین کنندگان از طریق همین لینک

قیمت گرافیت گرانول کم سولفور

نکات مهم در خرید گرافیت پر سولفور

بعد از آشنایی مختصر با گرافیت پر سولفور و مشخصات و کاربردهای آن، در این بخش به بررسی نکات مهم در خصوص اشاره می‌شود. در زمان خرید این ماده باید توجه کرد که قیمت آن وابسته به پارامترهای مختلفی است که هر کدام به نوعی روی قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. در ادامه به پارامترهای مهمی که روی قیمت نهایی این ماده تاثیرگذار هستند، اشاره می‌شود. بنابراین در زمان خرید باید به این نکات توجه کرد که بهترین انتخاب را برای کاربرد مدنظر خود داشته باشید.

نکات مهم در خرید گرافیت پر سولفور یا کک کلسینه

نوع گرافیت پر سولفور

در زمان خرید گرافیت پر سولفور اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع آن است. با توجه به کاربرد بسیار گسترده این ماده، این روزها تولیدکنندگان زیادی کار تولید و عرضه این ماده را بر عهده دارند. در کشور ما معمولا نوع باکیفیت گرافیت پر سولفور از طریق کشور چین وارد شده و به اسم گرافیت درجه یک چینی شناخته می‌شود. این محصول در بسته‌بندی‌های مختلفی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. از دیگر انواع این ماده باید به گرافیت ترکمن و روسی هم اشاره کنیم که دارای قیمت متفاوت‌تری هستند.

خلوص ماده

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص این ماده، خلوص آن است. خلوص می‌تواند تاثیر مستقیمی روی کاربرد و البته قیمت این ماده داشته باشد. در مجموع، هرچه خلوص گرافیت پر سولفور بالاتر باشد، خواص و ویژگی‌های بهتری برای آن در دسترس خواهد بود. خلوص‌های مختلفی شامل خلوص 95 درصد، 75 درصد، 60 درصد، 90 درصد و ... برای این محصول صنعتی وجود دارد که هر کدام برای کاربردی خاص مناسب بوده و قیمت مخصوص به خود را هم دارند.

خلوص ماده و میزان عناصر و اندازه دانه گرافیت پر سولفور

میزان عناصر و اندازه دانه

از سری نکات دیگری که پیش از خرید گرافیت پر سولفور باید به آن توجه شود میزان کربن، گوگرد و... و همچنین اندازه دانه این ماده است. با توجه به کاربردهای مورد نیاز باید به این موارد دقت داشته باشید. چرا که در بازار انواع مختلفی از گرافیت پر سولفور با درصد عناصر مختلف وجود دارند که روی کاربرد آن‌ها تاثیر مستقیمی می‌گذارند. همچنین اندازه دانه این ماده نیز مسئله پر اهمیتی است. معمولا این ترکیب از اندازه 1 تا 5 میلی‌متر در بازار موجود است که بعد از بررسی نوع کاربرد و استفاده از آن، باید نسبت به تهیه نوع مناسب اقدام کنید.

قیمت جهانی؛ تاثیرگذار روی قیمت محصول

ممکن است در صورت اقدام برای خرید این ماده، در بازه‌های زمانی مختلف قیمت‌های متفاوتی برای یک نوع خاص از آن وجود داشته باشد. این به دلیل تاثیرگذاری قیمت جهانی به طور مستقیم روی این محصول است. در بازارهای بین‌المللی نیز قیمت این ماده بسته به موارد مختلفی همچون عرضه و تقاضا، سیاست‌های مختلف و... تغییر می‌کند. بنابراین قیمت گرافیت پر سولفور در بازار داخلی نیز که تاثیرپذیر از بازار خارجی است، همواره در حال تغییر است. به طور کلی قیمت گرافیت پر سولفور به هر نسبتی که در بازار جهانی تغییر داشته باشد، به همان نسبت نیز در داخل تغییر دارد. بنابراین یکی از راه‌های اطلاع از قیمت دقیق آن، کسب آگاهی از قیمت جهانی این ماده است. برای این منظور باید فروشگاه‌ها و مراکز تولید جهانی این ماده را بیابید و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف نسبت به قیمت جهانی آن اطلاعاتی را کسب کنید.

قیمت وابسته به بازار ارز

علاوه بر تاثیرپذیری قیمت این محصول از بازار جهانی، وضعیت بازار ارز نیز روی هزینه نهایی آن تاثیرگذار است. چرا که همچنان بسیاری از این مواد به صورت وارداتی به کشور وارد می‌شوند و در زمان خرید باید به این نکته نیز توجه کرد.

قیمت جهانی نفت

با توجه به این که گرافیت پر سولفور مستقیما از نفت به دست می‌آید، مطمئنا قیمت آن از قیمت نفت تاثیر می‌گیرد. بنابراین در زمان خرید این ماده باید به قیمت جهانی نفت نیز توجه داشته باشید.

قیمت بازار جهانی گرافیت پرسولفور و تاثیر از قیمت نفت و ارز

 

سیاست‌های مختلف و میزان عرضه و تقاضا

عامل تاثیرگذار دیگری که برای خرید گرافیت پر سولفور باید حتما مورد توجه قرار بگرد، میزان عرضه و تقاضا و سیاست‌های گوناگون است. چرا که این عامل نیز روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. در برخی شرایط امکان بالا رفتن تقاضا برای تهیه این محصول وجود دارد. در این حالت احتمالا افزایش قیمتی نیز برای آن به وجود خواهد آمد. همچنین به طور بالعکس، در زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا و نیاز مشتریان باشد، قیمت محصول به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. در برخی شرایط نیز سیاست‌های بین‌المللی و گاه داخلی روی قیمت و هزینه نهایی این ماده تاثیرگذار هستند.

این نکات باید در زمان تهیه عمده این ماده مورد توجه قرار بگیرد و در صورت امکان، بهترین زمان برای خرید گرافیت پر سولفور انتخاب شود.

جمع بندی

گرافیت پرسولفور یکی از محصولات و مواد بسیار پرکاربرد در صنعت است. به دلیل کربن بالای موجود در آن و همچنین ویژگی‌هایی همچون رسانایی و تخلخل بالا، این روزها شاهد استفاده فزاینده از این محصول هستیم؛ به نحوی که جایگزین مناسب دیگری برای آن در حال حاضر وجود ندارد. در این مطلب سعی شد در خصوص موارد مهم خرید گرافیت پرسولفور صحبت شود. در زمان خرید و تهیه این ماده باید به موارد گفته شده دقت زیادی شود. چرا که این محصول در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شود و باید حتما متناسب با نیاز و شرایط نسبت به خرید آن اقدام کنید. درصد عناصر، خلوص، اندازه دانه، قیمت و نوع محصول از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که توجه به آن‌ها کاملا ضروری و مهم است.

برای تهیه این ماده و همچنین دریافت راهنمایی‌های بیشتر، این امکان را دارید که با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امتیازدهی به این مقاله (3.67)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید

مرتضی متولیان ۱۱ دی ۱۴۰۲

در مورد خرید گرافیت با سولفور بالا، اگر قصد دارید از این نوع گرافیت برای کاربردهای خاصی استفاده کنید، ابتدا باید از کیفیت و خواص مورد نیاز خودتون اطمینان حاصل کنید.
پاسخ

م ر ۲۸ تیر ۱۴۰۲

گرافیت ایرانی کیفیت پایینتری داره تا گرافیت پرسولفور چینی مرجع قیمت روز که بخوایم ببینیم هم هست جایی؟
پاسخ

مدیر سایت ۲۷ دی ۱۴۰۲

بله در صفحه محصول سایت میتونید رنج قیمت رو مشاهده کنید. برای مشاهده قیمت گرافیت پرسولفور به لینک زیر مراجعه کنید.

مدیر سایت ۲۷ دی ۱۴۰۲

https://tejarat-gram.com/price/Sulfur-filled-graphite
021-22791943