خاک زغال سنگ چیست؟ بررسی و کاربرد آن

صنعت امروزی برای تولید محصولات مختلف صنعتی به ترکیبات و مواد مختلفی نیازمند است. یکی از مفیدترین و کارآمدترین این ترکیبات، خاک زغال سنگ است. این خاک همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی بر پایه زغال سنگ است که در کارخانجات و به روش های خاصی به یک پودر کاملا آسیاب شده تبدیل شده است. اما خصوصیات خاک زغال سنگ چیست و چرا استفاده از این محصول در صنایع تا این اندازه اهمیت دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسیم.

 

خاک زغال سنگ چیست؟

اگر می خواهید با خصوصیات خاک زغال سنگ آشنا شوید، در ابتدا بهتر است ببینیم این محصول چگونه و از چه طریقی تولید می شود؟ خاک زغال سنگ که در بازار آن را با نام خاک کربن نیز می شناسند، از طریق آسیاب کردن زغال چوب بدست می آید. زمانی که چوب درختان را می سوزانند، در پایان فرایند سوختن، زغالی باقی می ماند که به زغال چوب معروف است. این زغال دارای مقادیر زیادی پودر اضافه و خاک است.

از این زغال به طور خاص در صنایع برای تولید زغال فشرده استفاده می کنند. بهتر است به شنیدن زغال فشرده عادت کنید، چرا که این ترکیب جزء کاربردی ترین و ارزشمندترین ترکیبات در صنایع است. با توجه به این توضیحات می توان نتیجه گرفت، خاک زغال نیز مانند دیگر ترکیبات موجود در زغال فشرده یک محصول ضایعاتی است که می توان از آن برای تولید انواع زغال قالبی استفاده کرد.

 

 

آشنایی با خاک زغال سنگ

 

نکات مهم در هنگام استفاده خاک زغال سنگ برای گیاهان

تا به حال از معجزه زغال برای گیاهان چیزی شنیده اید؟ جالب است بدانید که زغال می تواند به عنوان یک نوع کود بسیار اثر بخش و مفید برای گیاهان استفاده شود. این روزها می بینیم که انواعی از کودهای شیمیایی برای رشد گیاهان به بازار عرضه می شوند که البته استفاده از این محصولات می تواند صدمات جبران ناپذیری را به خاک گیاه وارد کرده و دچار پوسیدگی آن شود.

خاک زغال که یکی از ترکیبات اصلی سازنده زغال است نیز به همین صورت عمل می کند. اما بایستی بدانید که با وجود مزایای بیشماری که این ترکیبات برای خاک و تغذیه گیاهان دارند، یک سری نکات در هنگام استفاده از آن ها باید رعایت شود. نکته مهمی که در خصوص خاک زغال سنگ بایستی بدانید، خاصیت قلیایی بودن آن است. شرایط هر گیاه با گیاه دیگر فرق دارد. هر خاکی به دلیل رسیدگی هایی که داشته و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارد، حاوی مواد مغذی مختلفی است. بنابراین برای استفاده از خاک زغال سنگ بایستی تمامی این نکات را پیش از استفاده در نظر داشت.

اگر خاک گیاه شما خاصیت قلیایی بالایی داشته باشد، خاک زغال سنگ می تواند این خاصیت را تشدید کند. افزایش سطح قلیایی بودن خاک نه تنها خوب نیست بلکه می تواند آسیب های جدی به کیفیت و سلامت خاک وارد کند. این موضوع را به خاطر داشته باشید، اصولا گیاهانی که خاک اسیدی دوست دارند نیازی به افزودن خاک زغال سنگ ندارند. در صورتی که مرتکب این اشتباه شوید، در مدت زمان کوتاهی گیاه شما به آفت و انواع قارچ دچار می شود.

 

برای بررسی قیمت و خرید زغال سنگ وارد لینک روبرو شوید - قیمت زغال سنگ

 

بررسی کاربرد خاک زغال سنگ

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، از خاک زغال سنگ به عنوان ماده اولیه در ساخت زغال فشرده استفاده می شود. این ترکیبات کاربردهای زیادی در زندگی روزمره ما دارند. در واقع می توان تمامی این کاربردها را جزء فواید خاک زغال سنگ نیز به شمار آورد که زندگی را برای ما آسان تر می کند. از مهم ترین کاربردهای خاک زغال سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع کشاورزی
  • صنعت کاغذ سازی
  • صنعت آلومینیوم سازی
  • صنایع دارویی
  • صنایع شیمیایی
  • تولید زغال چینی و زغال فشرده
  • به عنوان یک ماده اولیه مهم در تولید انواع محصولات شیمیایی که در تولید انرژی نقش دارند.
  • به عنوان یک نوع کود گیاهی و...  ( برای بررسی و کسب اطلاعات بیشتر سنگ آهک همراه ما باشید.)

 

 

نکات مهم خرید زغال سنگ

 

 

نکات مهم در خرید خاک زغال سنگ

از نکات مهم در خرید خاک زغال سنگ که می بایست به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید عبارتند از:

  • تعیین کنید که از خاک زغال سنگ برای چه موردی می خواهید استفاده کنید. خاک زغال سنگ عرضه شده به بازار در سطوح کیفی و خلوص متفاوتی وجود دارد که این مورد در کارایی آن نیز نقش موثری دارد.
  • از کیفیت ترکیبات به کار رفته در خاک زغال سنگ اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که این محصول به چه شکلی تولید و فرآوری شده است.
  • به بسته بندی محصول دقت کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

 

رایج ترین سوالات درباره خاک زغال سنگ

 

  1. دلیل استفاده از خاک زغال سنگ برای تولید زغال فشرده چیست؟

خاک زغال سنگ باعث روان تر کار کردن دستگاه ماردون که یک دستگاه زغال ساز است می شود. همچنین این خاک می تواند ترک های ریز موجود در بریکت ها را پر کند.

 

  1. چه عواملی بر قیمت خاک زغال سنگ تاثیر می گذارند؟

کیفیت و خلوص خاک و همچنین وزن بسته بندی که برای خرید سفارش می دهید در قیمت نهایی آن موثر هستند.

 

  1. آیا خاک زغال احتیاجی به سرند کردن دارد؟

بله. به عنوان مثال برای تولید زغال فشرده، خاک زغال سنگ نباید درشت باشد. بلکه بایستی به صورت کاملا پودر شده مورد استفاده قرار گیرد.

 

برای بررسی قیمت و خرید گرافیت پر سولفور وارد لینک روبرو شوید - گرافیت پرسولفور

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943