خمیر آلومینیوم چیست؟ و ویژگی های آن

خمیر آلومینیوم که در واقع نوعی پیگمنت توزیع شده در حلال است موارد مصرف گوناگونی دارد. این امکان وجود دارد که در ساخت خمیر حلال‌های متنوعی را به کار برد. بسته به اینکه چه کارایی از محصول انتظار داشته باشید، می‌توانید حلال مناسب آن را انتخاب کنید. در این مطلب تصمیم داریم درخصوص خمیر آلومینیوم و ویژگی‌های مربوط به آن صحبت کنیم با ما همراه باشید. 
 
 

خمیر آلومینیوم چیست؟

خمیر آلومینیوم از جمله محصولاتی است که می‌توان در موارد مختلفی آن را جایگزین پودر آلومینیوم کرده و نتایج بهتری بدست آورد. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته، استفاده از خمیر آلومینیوم نسبت به پودر پیگمنت راحت‌تر است و این مسئله موجب می‌شود تا مصرف کنندگان استفاده از خمیر را ترجیح دهند. علاوه بر این، پودر آلومینیوم دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند باعث تخریب محیط زیست شود، بنابراین اینجا هم می‌توان خمیر آلومینیوم را جایگزین این محصولات کرد. پیگمنت‌های آلومینیومی که در حلال یا آب پخش می‌شوند را خمیر آلومینیوم می‌گویند.
با توجه به کاربرد نهایی که از این ترکیب انتظار می‌رود، می‌توان در تولید آن از انواع حلال استفاده کرد. رایج‌ترین حلالی که در این مورد بیش از دیگر حلال‌ها استفاده می‌شود، وایت اسپریت است. بیشترین کاربردی که از خمیر آلومینیوم می‌شود در صنایع پوششی و رنگ است. در صنایعی که پوشش اصلی و پایه آن آب است، می‌توان به جای حلال از آب استفاده کرد. علاوه بر صنعت رنگ و پوشش می‌توان در زمینه‌های مختلف دیگر از خمیر آلومینیوم استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: 
  • کاربرد به عنوان پوشش یا محافظ در مقابل خوردگی
  • پوشش‌های متالیک
  • به عنوان نوعی پوشش تزئینی
  • نوعی پوشش خودرویی
  • رنگ قطعات و تجهیزات جانبی خودرو
  • کاربرد در لوازم آرایشی
  • کاربرد در پوشش پلاستیکی لوازم الکترونیکی همانند تلفن همراه، قاب تلویزیون، دوربین و…
  • پوشش قوطی‌ها
  • انواع پوشش پودری
  • کاربرد به عنوان نوعی پوشش صنعتی
  • رنگ لوازم و وسایل خانگی
     

 

خمیر آلومینیوم چیست؟

برای بررسی قیمت و خرید آلومینیوم وارد لینک روبرو شوید - قیمت آلومینیوم

 

حال که کمی در خصوص خمیر آلومینیوم و کاربردهای آن صحبت کردیم، بهتر است تا با چگونگی تولید و ساخت آن نیز آشنا شویم. همانطور که می‌دانید از آلومینیوم استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود. محصولات تهیه شده از این عنصر ارزشمند، پودرها و خمیرهای آلومینیوم هستند که هریک در جایگاه خود بسیار ارزشمند و کاربردی می‌باشند. امروزه رنگدانه‌های آلومینیومی در پروسه آسیاب مرطوب و درون آسیاب‌های توپی تولید می‌شوند. در مراحل اولیه، پودر آلومینیوم را با آسیاب کردن به ذراتی که مد نظر است تبدیل می‌کنند. در مرحله بعدی این ذرات با حلال مناسب ترکیب شده و دیگر مواد افزودنی به این ترکیب اضافه می‌شوند. طبق گزارشات اعلام شده، در پایان این عملیات مقدار پیگمنت موجود در این ترکیب چیزی نزدیک به ۶۵ درصد خواهد بود. در تولید خمیر آلومینیوم می‌بایست به نکات مهمی توجه داشت. به عنوان مثال، فضایی که این محصول در آن تولید می‌شود باید از هرگونه میکروب پاکسازی شده باشد. این مطلب از آن جهت است تا شرایط کیفی محصول در بالاترین حد ممکن قرار بگیرد. در واقع با وجود آلودگی، امکان وجود ناخالصی در ترکیب وجود خواهد داشت و در نتیجه با افت کیفیت رو به رو خواهیم بود. در برخی مواقع برای بعضی از رنگ‌ها نیاز به هاردنر است. دقت کنید که هاردنر می‌بایست حتما در زمان اعمال به رنگ اضافه شود نه در زمان تولید خمیر پیگمنت. خمیر آلومینیوم با کیفیت دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی است که می‌توان با در نظر داشتن آن ها، در هنگام خرید، مناسب‌ترین نوع را انتخاب کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از: 
  •  مقاومت و دوام بسیار بالا و قابل قبول در مقابل سایش و مواد خورنده
  •  فرمولاسیون بسیار دقیق خمیر پیگمنت آلومینیوم، هرچه این فرمولاسیون دقیق‌تر باشد آرایش پیگمنت‌ها بهتر و منظم‌تر خواهد بود. 
  •  ضخامت ذرات پیگمنت با استانداردهای تولید کامل همخوانی دارد. 
  •  علاوه بر این، ذرات پیگمنت باکیفیت دارای لبه‌ای بدون شیار و کاملا صاف هستند. 
  •  در صنایع رنگ، ذرات پیگمنت آلومینیوم پوشش بسیار مناسب و قابل توجهی دارند. 
  •  آن دسته از پیگمنت‌هایی که در تولید آن‌ها از آب به جای حلال استفاده شده، باید به گونه‌ای باشند که مخلوط حاصل شده پایداری خوبی داشته باشد و هیچ گونه واکنشی میان پیگمنت‌ها و آب اتفاق نیفتد. 
  •  نبود ناخالصی در ذرات پیگمنت آلومینیوم
     
اگر شما هم جزء مصرف کنندگان و متقاضیان خرید خمیر پیگمنت آلومینیومی هستید بهتر است بدانید که این محصول تنها در یک نوع به بازار عرضه نمی‌شود. خمیر آلومینیوم براساس نوع آرایش پیگمنت هنگام اعمال پوشش به دو دسته تقسیم می‌شوند. این دو گروه عبارتند از: 
  • لیفینگ (leafing) 
  • نانلیفینگ (non-leafing) 
     

 

خمیر آلومینیوم و رنگدانه های فلزی لیفینگ

 

 

رنگدانه‌های فلزی لیفینگ

این رنگدانه‌ها با ساختن یک لایه روی پوشش، به طور کامل روی سطح رنگ جای می‌گیرند. از کارهایی که این نوع خمیرهای آلومینیوم انجام می‌دهند اثر متالیک روشن است. اثر متالیک روشن باعث می‌شود تا از رنگدانه لیفینگ به صورت خاص در پوشش‌های تزئینی همانند پوشش سقف یا به صورت ویژه‌تر در پوشش‌های ضدخوردگی استفاده شود. به دلیل نوع جهت گیری پیگمنت ها، امکان ندارد که اثر متالیک رنگی ایجاد شود. 
 
 

رنگدانه‌های فلزی نانلیفینگ

نقطه مقابل رنگدانه لیفینگ، رنگدانه‌های نانلیفینگ هستند. این رنگدانه‌ها به شکلی کاملا همگن در تمامی سطح پوشش گسترده می‌شوند. مزیتی که در این نوع خمیر آلومینیوم وجود دارد این است که برخلاف رنگدانه‌های لیفینگ، امکان ایجاد اثر متالیک رنگی در آن‌ها وجود دارد. این خاصیت و قابلیت در رنگدانه‌ی نانلیفینگ به این دلیل است که در مراحل تولید، به ترکیب آن مقداری پیگمنت شفاف اضافه می‌شود. از کاربردهای این دسته از خمیرهای آلومینیوم می‌توان استفاده در پوشش‌های ضدخوردگی، صنعت خودروسازی، پوشش سیم پیچ‌ها و برخی از قوطی‌های کنسرو اشاره کرد. 
در پایان می‌توان گفت این روزها با پیشرفت و گسترش کارخانجات صنعتی، استفاده از خمیر آلومینیوم در حال افزایش است. صنعتگران در رنگ‌سازی و صنعت پلاستیک جهت زیبایی بخشی به تولیدات خود و افزایش میزان مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و همچنین نور خورشید از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع خمیر آلومینیوم استفاده می‌کنند. با وجود کاربردهای بسیار مهمی که برای خمیر آلومینیوم می‌توان نام برد.
برندهای معتبر داخلی با کشف روش‌های جدید و نوین، گونه‌هایی متفاوت با کاربردهای بسیار خاص‌تر تولید می‌کنند. ویژگی‌های ظاهری محصولات از جمله اندازه ذرات، نوع ذرات و همچنین نحوه توزیع کردن آن‌ها ارتباطی کاملا مستقیم با ویژگی‌ها و خواص نهایی محصول دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان در هنگام فروش محصول، اطلاعات کامل و دقیقی از ویژگی‌های آن در اختیار شما قرار خواهند داد.
با دسترسی کامل به این اطلاعات و خصوصیت ها، می‌توانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید. برای خرید خمیر آلومینیوم به شما نوصیه می‌کنیم حتما محصولات مورد نظر خود را از مراکز و مجموعه‌های معتبر تهیه کنید. این واحدهای تولیدکننده محصولات را در بالاترین سطح کیفی و با خلوص بسیار بالا در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین در تولید خمیر آلومینیوم، تمامی استانداردهای ارائه شده را پیاده‌سازی می‌کنند. علاوه بر تولیدات داخلی بسیاری از مجموعه‌های معتبر در حوزه محصولات صنعتی، بهترین تولیدات روز بازار را به کشور وارد کرده و در اختیار متقاضیان آن قرار می‌دهند. قیمت نهایی خمیر آلومینیوم عرضه شده بسته به میزان کیفیت، خلوص و ترکیبات به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود.
 
 
 
برای بررسی قیمت و خرید خمیر آلومینیوم وارد لینک روبرو شوید - قیمت خمیر آلومینیوم
 

امتیازدهی به این مقاله (4.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943