شمش مس چیست؟ کاربرد و انواع آن

شمش مس ماده مستطیل شکلی است که از سنگ معدن ساخته می شود. این ماده که در انواع مختلفی به بازار عرضه شده به عنوان یک شیء با ارزش خرید و فروش می شود و به دلیل قابلیت های منحصر به فردی که داشته امروزه در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در زندگی انسان بازی می کند. از این رو ما قصد داریم در ادامه در مورد آن صحبت کنیم و کارایی آن را برای شما توضیح بدهیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با این وسیله آشنا شوید و بتوانید از قابلیت ها و کارایی های آن استفاده کنید.
 
 

انواع شمش مس 

شمش مس مکعبی فلزی است که در ابعاد 2 و5 میلی متر، 3 و 3 میلی متر، 6 و 6 میلی متری در بازار به فروش می رسد. خلوص این مکعب 99.9999% است و سعی شده که برای ساخت آن از آلیاژ کم تری استفاده شود. البته این محصول در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود که مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:
  • شمش مس خالص
  • شمش آلیاژ مس خلوص بالا
  • شمش برنج ها
  • شمش برنز ها
  • شمش نیکل های مس
  • شمش نقره نیکل 
  • شمش مس سرب
  • شمش آلیاژ های خاص
 
 
 
شمش مس و ویژگی های آن
 
 
 
 

ویژگی های شمش مس مرغوب

یک شمش مس مرغوب باید درخشان و سخت  باشد. ساختار این محصول باید به گونه ای طراحی شود که بتواند در دما های مختلف مقاومت کند و شکل اولیه آن در هیچ شرایطی تغییر نکند. 
 
 

کاربرد شمش مس

استفاده از شمش مس هم خیلی راحت است هم به صرفه. به همین دلیل نیز امروزه این وسیله خیلی مورد استقبال قرار گرفته و در حوزه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد و ما در این قسمت به مهم ترین کاربرد های آن اشاره می کنیم:
 
 
  • تزئین دکوراسیون 

 شمش مس  به دلیل ظاهر زیبا و درخشانی که دارد برای تزئین دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد. شک نداشته باشید که اجرای این طرح خاص می تواند زیبایی بی نظیری در خانه شما خلق کند.
 
 
  • ساخت زیور آلات

شمش مس ضد خوردگی است. به همین دلیل نیز کاربرد زیادی در صنعت جواهر سازی پیدا کرده و جواهر آلات شیک و مدرنی با آن ساخته می شود و از آن جایی که این مدل جواهرات با قیمت مناسبی نیز فروخته می شوند توانسته اند طرفداران زیادی پیدا کنند.
 
 
  • صنعت برق 

یکی دیگر از حوزه هایی که از شمش مس استفاده می کند صنعت برق است. این صنعت اکثر محصولات خود را با استفاده از شمش مس تولید می کند چرا که این شمش ها در مقایسه با سایر انواع مس خالص تر اند و رسانایی بهتری دارند.
 
 
 
 
شمش مس و قیمت بروز آن
برای بررسی قیمت و خرید شمش مس وارد لینک روبرو شوید - قیمت شمش مس

 

 
 
 

قیمت شمش مس

قیمت شمش مس بر اساس مؤلفه های مختلفی تعیین می شود و در واقع نمی توان یک قیمت ثابتی برای این محصول اعلام کرد. این در حالی است که امر قیمت همیشه برای مصرف کننده خیلی اهمیت دارد. از این رو ما قصد داریم در این قسمت مهم ترین مؤلفه هایی که بر قیمت یک شمش مس تأثیر می گذارد را مورد بررسی قرار دهیم و این موارد به شرح ذیل است:
 
  • نوسانات نرخ ارز

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بر قیمت یک شمش مس تأثیر می گذارد نوسانات نرخ ارز است. البته رابطه نرخ ارز با قیمت مس کاملاً معکوس است. یعنی اگر نرخ دلار و یورو افزایش پیدا کند این فلز با قیمت کم تری به بازار عرضه می شود.
 
 
  • قیمت نفت 

قیمت نفت یکی دیگر از عواملی است که به طور مستقیم بر قیمت شمش مس تأثیر می گذارد. این رابطه در سال های اخیر شکل گرفته و کوچک ترین نوسانی که در قیمت نفت ایجاد می شود  قیمت شمش مس را نیز تحت شعاع قرار می دهد.
 
 
  • تحولات اقتصادی چین

چین یکی از بزرگ ترین کشور هایی است که در حوزه استخراج مس فعالیت می کند و طبیعتاً هر تحولی که در اقتصاد این کشور به وجود می آید به شدت بر قیمت شمش مس تأثیر می گذارد.
 
 
  • میزان تقاضای بازار جهانی

اگر کشور های بزرگی مثل آمریکا و چین شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشند و آمار ساخت و ساز آن ها بالا باشد قیمت شمش مس به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. چرا که در پروژه های ساخت و ساز  این کشور ها خیلی از شمش مس استفاده می شود.
 
 
  • میزان خلوص مس 

هر چه که میزان خلوص یک شمش مس بیش تر باشد کارایی بهتری دارد و با قیمت بالا تری به بازار عرضه می شود.
 
 
  • وزن شمش

میزان وزن شمش های مس یکی دیگر از مؤلفه هایی است که می تواند قیمت این محصولات را بالا و پایین ببرد.
 
 

 خرید شمش مس

حالا که در مورد کم و کیف قیمت گذاری شمش مس اطلاعات کافی دارید لازم است این نکته را به شما گوشزد کنیم که بهترین زمان برای خرید این محصول زمانی است که شاخص هایی که در قسمت قبل بدان اشاره کردیم رو به کاهش باشند و اوضاع استخراج مس در داخل کشور مطلوب باشد و در مواقعی که شاخص های جهانی و قیمت داخلی این فلز در یک راستا نباشند به هیچ وجه زمان خوبی برای خرید شمش مس نیست چرا که معمولاً در چنین شرایطی قیمت ها واقعی نیستند و تحت تأثیر یک سری عوامل زود گذر تعیین شده اند. 
 
 
تذکر: اگر در مورد شمش مس اطلاعات کافی ندارید و آن طور که باید این وسیله را نمی شناسید حتماً قبل از این که برای خرید آن به بازار مراجعه کنید با یک کارشناس مشورت کنید تا بتوانید بهترین محصول را با یک قیمت مناسب خریداری کنید و با مشکلی مواجه نشوید.
 
 

سخن پایانی 

ما امروز در مورد شمش مس و انواع آن صحبت کردیم و سعی کردیم این محصول کاربردی را به طور کامل به شما معرفی کنیم. در ادامه  نیز کارایی آن را بررسی کردیم و نحوه تعیین قیمت این محصول را توضیح دادیم. هدف مان نیز از انتخاب این موضوع این بود که شما بیش تر با شمش مش آشنا شوید و بتوانید از خواص و قابلیت های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.  
 
 
 
برای بررسی و کسب اطلاعات بیشتر شمش روی همراه ما باشید.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943