لیست تجهیزات و ماشین الات کارگاه ریخته گری

ریخته‌گری فرایندی است که طی آن فلزات مختلف به شکل مایع درآمده و این مواد در قالب‌هایی ریخته می‌شوند که قرار است به آن شکل تبدیل شوند. برای انجام فرایند ریخته‌گری نیاز به ماشین‌آلات و ابزارآلاتی است که هر یک از این تجهیزات، به نوبه خود در صنعت ریخته‌گری مورداستفاده قرار می‌گیرند. شرکت‌ها و کارگاه‌های ریخته‌گری برای انجام فرایندهای ذوب و تبدیل مواد اولیه به مواد و محصولات قابل‌استفاده، به تجهیزاتی نیاز دارند که در ادامه قصد داریم فهرست تجهیزات و ماشین‌آلات پرکاربرد کارگاه ریخته‌گری را به شما معرفی کنیم.

 

تجهیزات مورداستفاده در کارگاه ریخته‌گری

 در کارگاه‌های ریخته‌گری برای انجام فرایند ریخته‌گری به تجهیزاتی نیاز است که این تجهیزات، قیمت‌های متفاوت و کاربردهای متنوعی دارند. لیست تجهیزات و ماشین‌آلات مورداستفاده در کارگاه‌های ریخته‌گری شامل موارد زیر هستند.

  • شیک اوت
  • پاتیل ذوب ریزی
  • کوره گرمکن ماسه
  • خط احیا ماسه Co2
  • میکسر مداوم 
  • میکسر سطلی
  • کراشر
  • میکسر آیریش
  • دستگاه تولید ماسه رزینی

در ادامه به بررسی اطلاعات و معرفی هر یک از این تجهیزات می‌پردازیم؛ البته لیست ذکر شده تنها بخشی از ماشین‌آلات مورداستفاده در صنعت ریخته‌گری است که ما در اینجا مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماشین‌آلات را معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال مرجع قیمت لوازم ریخته گری هستید روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید و اگر برای خرید و فروش لوازم ریخته گری به دنبال فروشنده معتبر هستید میتونید با کارشناسان تجارتگرام تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

شیک اوت

می‌توان گفت دستگاه شیک اوت، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که در صنعت ریخته گری کاربرد دارد. مکانیسم فعالیت این دستگاه، بر اساس تولید ارتعاشات صوتی و لرزش است و در صنعت ریخته‌گری از این دستگاه برای تخلیه ماسه و قطعات ریخته گری استفاده می‌شود. دستگاه شیک اوت، دارای بدنه مقاوم و مستحکمی بوده که در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی قابل سفارش است و این دستگاه قابلیت تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرم الی ۱۰ تن وزن را دارد. 

 

پاتیل ذوب ریزی

پاتیل دستگاهی است که برای حمل و تخلیه مواد مذاب از محلی که مواد ذوب می‌شوند تا محل ذوب ریزی استفاده می‌شود. جنس بدنه این دستگاه از آهن بوده و دارای گیربکس‌های مقاومی برای حرکت‌های مستقیم و دورانی پاتیل است. معمولا این دستگاه‌ها بر اساس نوع تخلیه‌ای که انجام می‌دهند به سه دسته، پاتیل ریخته‌گری ته ریز، سر ریز و تی‌پات تقسیم می‌شوند که در حجم‌ها و‌ ظرفیت‌های متفاوتی وجود دارند و باتوجه‌به میزان ذوب ریزی، می‌توان حجم‌های مختلف از این دستگاه را خریداری کرد.

 

کوره گرمکن ماسه

در کارگاه‌های ریخته‌گری برای برخی از مصارف، پس از شستن ماسه‌ها، باید ماسه‌ها خشک شوند که برای این کار، به کوره گرمکن ماسه نیاز است. این دستگاه دارای دو نوع شیب‌دار و افقی بوده که تیغه‌های کوره گرمکن ماسه قابلیت چرخش دارند و می‌توان دما و حرارت این دستگاه‌ را تغییر داد. همچنین این دستگاه دارای سیستم تهویه و غربالگری  بوده و برای کارکردن کوره گرمکن ماسه می‌توان هم از گاز طبیعی و هم از سوخت گازوئیل برای سوخته شدن رزین استفاده کرد. 

 

خط احیا ماسه Co2

ماسه Co2 با گاز Co2 و چسب سیلیکات محکم شده که این ماسه در صنعت ریخته‌گری، کاربردهای فراوانی دارد. تجهیزاتی که در خط احیا ماسه Co2 به کار می‌روند، باعث خردکردن کلوخه‌ها و گرم‌کردن ماسه برای سوزاندن رزین می‌شوند. همچنین استفاده از این دستگاه به دلیل کاهش هزینه‌های تولید، برای کارگاه‌های ریخته گری بسیار به‌صرفه و سودآور است.

 

میکسر مداوم

برای میکس کردن ماسه Co2 فرآوری شده از این دستگاه استفاده می‌شود که متناسب با سایز ماسه، در صنعت ریخته‌گری از آن استفاده می‌شود. این دستگاه، علاوه بر میکس یکنواخت، توانایی چرخش تا 360 درجه هم دارد. دستگاه میکسر مداوم دارای پره‌هایی از جنس تنگستن بوده که این پره‌ها، دارای قدرت برندگی بالایی هستند. همچنین به دلیل سرعت بالای دستگاه میکسر مداوم، از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری می‌شود. 

 

میکسر سطلی

یکی از دستگاه‌ها و تجهیزات ضروری در کارگاه‌های ریخته‌گری، میکسر سطلی است که همانطور که از نام آن پیدا است، برای میکس کردن مواد و ریزدانه‌هایی همچون ماسه کاربرد دارد. این دستگاه، دارای سرعت بالایی بوده که مواد را به صورت یکدست و کاملا یکنواخت تولید و میکس می‌کند. همچنین استفاده از این دستگاه، از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و قابلیت تمیز کردن راحت و آسانی دارد. گفتنی است این دستگاه به دلیل اندازه مناسبی که دارد، قابلیت استفاده در فضاهای کوچک را  دارد. 

 

کراشر

دستگاه بعدی که قصد معرفی آن را داریم، کراشر است. کراشر، برای دانه بندی و خرد کردن ماسه‌ها کاربرد دارد و مکانیسم فعالیت آن بر اساس سیستم ویبره است. از کراشر برای دانه بندی کردن ماسه در کارخانه‌های پخت آسفالت و معادن استفاده می‌شود. سرعت انجام دانه بندی و خرد کردن ماسه‌ها توسط دستگاه کراشر بالا بوده و باعث سرعت بخشیدن به دیگر مراحل ریخته‌گری می‌شود. این دستگاه، دارای ساختاری مستحکم بوده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری این دستگاه نیز بالا نیست. 

 

میکسر آیریش

می‌توان گفت دستگاه میکسر آیریش جزو بروزترین تجهیزات در صنعت ریخته‌گری است؛ از این دستگاه برای میکس کردن ماسه با سایر افزودنی‌های مورد استفاده در کارگاه‌های ریخته‌گری استفاده می‌شود. تیغه پره‌های این دستگاه، از تنگستن بوده و بدنه و کف میکسر نیز دارای لاینرهای ضد سایش است. مکانیزم عملیات میکس به سه صورت، صفحه دور شیبدار، پره همزن گردان و پاروی ثابت قابل تنظیم بوده که برای میکس کردن مواد به زمان کمی نیاز است. 

 

دستگاه تولید ماسه رزینی 

ماسه رزین یکی از ماده‌های قالب گیری برای ریخته‌گری شن است که این نوع ماسه به دلیل صرفه اقتصادی در صنعت ریخته‌گری کاربرد دارد. این دستگاه، به صورت کاملا اتومات کار می‌کند و به سیستم خنک کن ماسه مجهز است. این دستگاه، دارای سرند ویبره دو طبقه بوده و علاوه بر نشانگر حرارت اتومات، مجهز به ترموکوبل نیز هست. گفتنی است که سرعت مخلوط شدن شن و ماسه در این دستگاه زیاد بالا نیست و می‌توان گفت همین موضوع، به عنوان یک ایراد محسوب می‌شود. 

 

خطوط قالبگیری

از مهم‌ترین تجهیزات در ریخته‌گری، خطوط قالبگیری است که از این ماشین آلات، برای قالب‌گیری فلزات بدون هیچگونه دخالت انسانی استفاده می‌شود. خطوط قالبگیری دارای انواع مختلفی هستند که از قسمت‌های مختلفی همچون میز کاروسل، میکسر، سیلو، میز ویبره، رول اور و … تشکیل شده است که ظرفیت تولید هر یک از خطوط قالبگیری متفاوت بوده و از سیستم PLC در آن استفاده می‌شود. 

هر یک از تجهیزات و ماشین آلات ریخته‌ گری ذکر شده دارای قیمت‌، ظرفیت، توان، حجم، کاربرد و انواع مختلفی هستند. بهتر است به دلیل حساسیت و قیمت بالای این تجهیزات ریخته گری، مراکز و مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشند. در ادامه قصد معرفی یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای خرید این دستگاه‌ها را داریم. 

 

سخن پایانی

تجهیزات و ماشین آلات ریخته گری بسیار گسترده و دارای تنوع هستند. متاسفانه برخی از شرکت‌های تولیدی، این دستگاه‌ها را با قیمت‌های بالا و در کیفیت‌های پایین به فروش می‌رسانند. مجموعه تجارتگرام یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای خرید ابزارآلات، تجهیزات و ماشین آلات ریخته گری است که در صورت نیاز به هر یک از این دستگاه‌ها، می‌توانید این محصولات را از طریق وبسایت تهیه کنید. با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات ارائه شده در این مجموعه، بهترین گزینه انتخابی برای خرید به شمار می‌روند. جهت ثبت سفارش و یا اطلاع از قیمت‌ها، می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی که در ادامه قرار می‌دهیم با این مرکز در تماس باشید. 

 

برای مشاهده فهرست قیمت و توضیحات بیشتر در مورد هر یک از لوازم ریخته‌گری پایین روی نام هر یک کلیک کنید.

 

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943