متالکس ۱۴۰۳؛ نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان با نام (متالکس ۲۰۲۴) به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی ایران، به خصوص در زمینه ریخته گری و فولاد از ۶ تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی، به فرصتی استثنایی برای فعالان صنعت فولاد تبدیل شده تا آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته و برند خود را بیش از پیش به همکاران خود معرفی کنند.

 

این رویداد، که میزبان شرکت‌های بزرگ فولادی و متالورژی ایران و جهان است، به عنوان یک پلتفرم برجسته برای معرفی توانمندی‌های صنعت فولاد کشور به بازارهای جهانی عمل می‌کند. حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای چین، هند، آلمان، ایتالیا و ترکیه نشان‌دهنده اهمیت بین‌المللی این نمایشگاه است و تأکیدی است بر توان رقابتی بالای صنعت فولاد ایران در سطح جهانی.

 

اهداف نمایشگاه متالکس ۲۰۲۴

این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های صنایع متالورژی، فولاد و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، ارتقاء تولیدات و به‌روز رسانی دانش فنی و بومی‌سازی صنایع برگزار می‌شود. همچنین، این رویداد بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و اشتغال‌زایی پایدار و همکاری شرکت های داخلی فراهم می‌کند.

 

ویژگی‌های برجسته نمایشگاه متالوژی 1403

بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از استان اصفهان، قطب صنعتی کشور و مهد فولاد ایران، و ۴۰ درصد دیگر از سایر استان‌های صنعتی از جمله تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و کرمان شرکت خواهند داشت. این تنوع گسترده، نشان از رشد و توسعه روزافزون صنعت فولاد ایران دارد.

 

برنامه‌های جانبی نمایشگاه

همایش توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران، به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های جانبی نمایشگاه، با حضور متخصصان و صنعتگران برجسته برگزار خواهد شد. این همایش که با محوریت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان سازماندهی شده، فرصتی بی‌نظیر برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این صنعت است.

علاوه بر همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تورهای ویژه بازدید از کارخانجات بزرگ فولادی نیز برنامه‌ریزی شده است. این کارگاه‌ها و تورها، فرصتی عالی برای متخصصان و علاقه‌مندان به آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها و فرآیندهای تولید فراهم می‌کنند. برای حضور در این کارگاه ها دعوت می شود در روز های 8 و 9 شهریور از ساعت 11 الی 19 در نمایشگاه حضور داشته باشید.

 متالکس ۱۴۰۳؛ نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری

این نمایشگاه شامل نمایش تولیدات فولاد، چدن و فلزات غیر آهنی در حوزه‌هایی مانند ریخته‌گری، عملیات حرارتی، آبکاری و متالورژی پودر می‌شود. همچنین، خدمات مرتبط با متالورژی از جمله مواد اولیه، قالب‌سازی، خدمات آزمایشگاهی و تست‌ها معرفی خواهند شد. ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات مانند جرثقیل‌ها، ژنراتورها، موتورهای گازسوز و تصفیه‌خانه‌های صنعتی نیز بخشی از این نمایشگاه خواهند بود. علاوه بر این، در این رویداد، دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که برای اولین بار توسط متخصصان داخلی ساخته شده‌اند، رونمایی می‌شوند. همچنین، شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و خدمات نوآورانه خود را نمایش خواهند داد.

 

نتیجه‌گیری

"متالکس ۱۴۰۳" با توجه به حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی، برنامه‌های جانبی متنوع و فرصتی برای ارتقای دانش فنی، به یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی ایران تبدیل شده است. این نمایشگاه نه تنها نشان‌دهنده قدرت و توانمندی صنعت فولاد کشور است، بلکه فرصتی بی‌نظیر برای توسعه و رشد پایدار این صنعت و تمام شرکت کنندگان در سطح داخلی و خارجی فراهم می‌کند.

امتیازدهی به این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943