کاربرد گرافیت پر سولفور در صنایع ریخته‌گری و فولاد

گرافیت پر سولفور که همان کک نفتی کلسینه شده است، از نفت خام باکیفیت در دمای 1200 تا 1300 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود. کک کلسینه شده به شکل گسترده در صنایع مختلف به عنوان عامل کربن ده مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص و ویژگی‌های این ماده باعث شده است تا مصرف کنندگان در هنگام خرید، نسبت به نوع باکیفیت آن اقدام کنند. در صورتی که می‌خواهید در مورد کاربرد گرافیت پر سولفور در صنایع امروزی خصوصا ریخته‌گری و فولاد بیشتر بدانید، کافی است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قیمت گرافیت گرانول پرسولفور

آشنایی با گرافیت پر سولفور

گرافیت کم سولفور و پر سولفور دو ماده کاربردی در صنایع امروزی هستند که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده و از طریق واردکنندگان، وارد ایران می‌شوند. کک گرافیتی نیز به عنوان یک ماده کریستال شکل و نرم است که از لایه‌های مختلف و خواص گوناگون تشکیل شده است. این ماده، رسانای حرارتی بوده و پایداری زیادی در دمای بالا دارد.

آنالیز GPC نشان می‌دهد که برای تولید گرافیت پر سولفور از کک نفتی کلسینه شده استفاده می‌شود. قرارگیری این ماده در دمای بالا باعث تصفیه اجزای فرار کک نفتی شده که در نهایت محتوای کربن گرافیت CPC به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. محتوای گوگرد کنترل شده موجود در این ماده با توجه به ساختاری که دارد، برای استفاده در صنایع مختلف ریخته‌گری و فولاد مناسب است.

 

شناخت ویژگی‌های گرافیت پر سولفور

شیوه تولید گرافیت پرسولفور در دمای بالا باعث می‌شود تا رطوبت و مواد فرار موجود در این ماده به شکل کامل خارج شوند. این امر به نوبه خود باعث افزایش چگالی ساختار کک شده که استحکام فیزیکی و هدایت الکتریکی ماده را افزایش می‌دهد. در نهایت ماده تولید شده دارای کربن زیاد با مقدار هیدروژن کم است که می‌تواند در صنایع مختلف کاربردی باشد.

خواص بیان شده در کنار اجزای کم فلز و خاکستر، باعث تبدیل شدن گرافیت پرسولفور به بهترین ماده برای ساخت آندها در گدازگری آلومینا به آلومینیوم شده است. ساختار اسفنجی این ماده باعث می‌شود تا بتوان از گرافیت پر سولفور در صنایع مختلف امروزی نظیر صنعت ریخته‌گری و فولاد استفاده کرد. تا به امروز هیچ ماده‌ای به عنوان جایگزین گرافیت پر سولفور در صنایع امروزی برای تولید و به کارگیری آندهای گدازگر آلومینیومی ساخته نشده است.

قیمت گرافیت گرانول کم سولفور

گریدهای مختلف گرافیت پرسولفور

با توجه به ساختار این ماده، می‌توان گفت که گرافیت پرسولفور در دو شکل آزمایشگاهی و صنعتی قابل دسترس است. نوع صنعتی گرافیت پرسولفور به شکل گرمی به فروش می‌رسد و با توجه به ظاهری که دارد برای استفاده در صنایع مختلف مناسب است. همچنین گرید‌های مختلفی از کک نفتی کلسینه شده قابل خریداری است که با توجه به نیاز مصرف کنندگان تعیین می‌شود، از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرافیت پرسولفور

کک نفتی کلسینه شده

کک کلسینه شده

هر کدام از گرید‌های مختلف گرافیت پرسولفور، می‌تواند برای صنایع مختلف و در هر مرحله کاربردی باشد. هر صنعت با توجه به نیاز کاری خود می‌تواند از نوع آزمایشگاهی و صنعتی استفاده کند.

 

کاربردهای گرافیت پر سولفور در صنایع مختلف

به کارگیری مناسب گرافیت پر سولفور، می‌تواند تا حدود زیادی شیوه تولید محصولات را افزایش دهد. از این ماده ارزشمند در صنایع مختلف امروزی استفاده می‌شود که مهم‌ترین کاربردهای آن در صنعت ریخته‌گری و فولاد است. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای گرافیت پرسولفور در این صنایع می‌پردازیم:

 

استفاده از گرافیت پر سولفور به عنوان افزودنی کربن

گرافیت CPC با داشتن ساختار مناسب به عنوان یک افزودنی کربن در صنایع ریخته‌گری محسوب می‌شود. با اضافه کردن این ماده کلیدی به مواد مذاب، می‌توان تا حدود زیادی و به شکل مؤثری محتوای کربن را کنترل کرد. کنترل کردن میزان دقیق کربن باعث می‌شود تا دستیابی به مواد خاص امکان پذیر شود. در صنایع ریخته‌گری، مشخص کردن میزان دقیق سختی و استحکام محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است که با استفاده از گرافیت CPC این مورد امکان پذیر است.

 

استفاده از گرافیت پر سولفور برای کمک به تولید قالب و پوشش

در صنعت ریخته‌گری برای تولید انواع قالب و پوشش‌های مقاوم، نیاز به استفاده از یک ماده ارزشمند احساس می‌شود. گرافیت پر سولفور از جمله موادی است که به دلیل داشتن پایداری بالا و مقاومت زیاد در برابر حرارت، به عنوان یک ماده عالی برای پوشش قالب عمل می‌کند. استفاده از گرافیت پرسولفور در تولید قالب و پوشش به دلیل خاصیت نسوز این ماده، باعث بهبود سطح مواد تولید شده می‌شود.

بنابراین افرادی که در این صنایع مشغول به کار هستند، برای این که بتوانند قالب و پوشش‌های باکیفیت را تولید کنند، نیاز به استفاده از گرافیت CPC باکیفیت دارند.

 

استفاده از گرافیت پر سولفور برای بالا بردن قابلیت سیال بودن مواد

سیالیت مواد مذاب در صورت به کارگیری از گرافیت پر سولفور باکیفیت، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. اضافه شدن این ماده از انقباض یا تخلخل بیش از اندازه محصولات ریخته‌گری جلوگیری می‌کند. افراد فعال در این صنایع، برای استفاده از گرافیت CPC باید به دنبال انتخاب باکیفیت‌ترین آن باشند تا بتوانند در تولید محصولات مختلف، به بهترین شکل عمل کنند.

 

 گرافیت پر سولفور در ریخته‌گری

 

استفاده از گرافیت پر سولفور برای تولید انواع فولاد باکیفیت

خواص منحصر به فرد گرافیت پر سولفور باعث شده است تا این ماده به عنوان یکی از مواد ضروری در صنعت فولادسازی محسوب شود. افراد فعال در صنایع فولاد، برای این که بتوانند در چارچوب استاندارد، کیفیت محصولات فولادی را افزایش دهند، می‌توانند از گرافیت CPC استفاده کنند. استفاده از گرافیت پرسولفور باکیفیت، باعث کاهش عیوب ریخته‌گری و تولید محصولات فولادی باکیفیت می‌شود.

 

استفاده از گرافیت پر سولفور برای کمک به تولید کوره آهن‌سازی

کوره آهن‌سازی یکی از پیش نیازهای تولید محصولات مختلف فولادی است که به کمک گرافیت پرسولفور امکان پذیر است. در این حالت به کارگیری این ماده به عنوان منبع کربن و انرژی محسوب می‌شود. استفاده از گرافیت پرسولفور می‌تواند تا حدود زیادی میزان استفاده از سنگ آهن را کاهش دهد. همچنین گوگرد موجود در گرافیت پرسولفور، قادر است تا کیفیت مطلوب فولاد را در طی فرآیندهای بعدی حفظ کند.

 

استفاده از گرافیت پر سولفور برای کمک به تولید قوس الکتریکی

خواص گرافیت پرسولفور بی‌نظیر است و همین امر باعث شده تا صنایع مختلف امروزی از این ماده برای حفظ درجه کیفی تولیدات خود استفاده کنند. صنعت فولادسازی برای تولید قوس الکتریکی فولاد، نیاز به گرافیت CPC دارد. به دلیل بالا بودن میزان کربن در این ماده، می‌توان از گرافیت به عنوان منبع کربن و انرژی در کاهش اکسید آهن و تسهیل تولید فولاد استفاده کرد.

 

استفاده از گرافیت پر سولفور برای بهبود کیفیت ریخته‌گری

صنایع ریخته‌گری برای کاهش عیوب تولیدات خود، می‌توانند از گرافیت پرسولفور استفاده کنند. اضافه شدن این ماده می‌تواند به شکل مشخصی در کاهش تخلخل گاز و انقباض تولیدات مؤثر باشد. فضاهای خالی و گازهای حبس شده در تولید محصولات ریخته‌گری کاملا به چشم می‌خورد که با اضافه شدن گرافیت پرسولفور، این عیوب به شکل گسترده پوشش داده می‌شود. ترکیب‌های مختلف این ماده می‌تواند به کاهش ساختار ناخواسته در تولید محصولات مختلف ریخته‌گری کمک کند. استفاده از مواد اولیه باکیفیت می‌تواند اثربخشی این ماده در تولید انواع محصولات ریخته‌گری را افزایش دهد.

 

جمع بندی

گرافیت پر سولفور به عنوان یک ماده حیاتی در صنایع امروزی است که از کک نفتی کلسینه شده و تحت شرایط مشخصی تولید می‌شود. امروزه صنایع مختلف نظیر صنعت فولاد و ریخته‌گری به شکل گسترده از این ماده استفاده می‌کنند. کربن موجود در گرافیت CPC، باعث کنترل دقیق تولیدات مختلف این صنایع می‌شود.

همچنین این ماده به دلیل ساختاری که دارد، در طول فرآیند فولادسازی قادر است تا انرژی لازم را برای تولید فراهم کند. خرید گرافیت پرسولفور باید از مرکزی معتبر انجام شود تا اثربخشی لازم را در صنایع مختلف داشته باشد. در میان مجموعه‌های مختلف، تجارت گرام به عنوان یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود که خرید از آن به دلیل دارا بودن وبسایت به روز و معتبر با سهولت انجام می‌شود.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید

محمد صفایی ۱۱ دی ۱۴۰۲

یادم می‌آید که در یک کارگاه فولادسازی، ما از گرافیت با سولفور غنی برای تولید الکترودها در فرآیند الکتریکی استفاده می‌کردیم.
پاسخ
021-22791943