پودر فروسیلیس چیست؟ | کاربرد و خواص آن

سیلیسیم یکی از عناصر بسیار مهم است که البته نمی توان آن را به صورت آزاد در طبیعت یافت کرد. پودر فروسیلیس که آن را در بازار با عنوان پودر آهن سیلیس نیز می شناسند، یکی از فرآورده ها و محصولات تولید شده به کمک عنصر سیلیسیم است که کاربردهای بیشماری در صنایع مختلف دارد. آهن و سیلیسیم دو ماده اصلی تشکیل دهنده فروسیلیس هستند که به آن خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی می بخشند. در ادامه تصمیم داریم بررسی کنیم که کاربردها و ویژگی های پودر فروسیلیس چیست و مصرف کنندگان اصلی این محصول چه صنایعی هستند؟

قیمت پودر فروسیلیس

 

پودر فروسیلیس چیست؟

 صنایع مختلف برای اینکه بتوانند محصولات صنعتی کاربردی و مفیدی تولید کرده و یا خواص فلزات را بهبود ببخشند، به مواد اولیه و ترکیبات خاصی احتیاج دارند. یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین این محصولات، پودر فروسیلیس است. به عنوان نمونه یکی از صنایعی که می توان آن را جزء مصرف کننده های اصلی پودر فروسیلیس به شمار آورد، صنعت متالورژی است که از این پودر برای تولید گریدهای مختلف فولاد استفاده می کند.

پودر فروسیلیس چیست؟ می توان گفت فروسیلیس از ترکیب دو عنصر سیلیسیم و آهن تشکیل شده و با نماد شیمیایی FeSi می شناسند. این عنصر به طور خاص در صنایع ساخت فلزات استفاده می شود و نقش مهمی در پالایش فلزات آهنی و غیرآهنی دارد. فروسیلیس به عنوان یک ماده جهت اکسیدزدایی در صنایع مختلف به کار می رود. فروسیلیس علاوه بر دو ترکیب اصلی یاد شده دارای مواد افزودنی مختلف دیگری هم هست که در آن خواص شیمیایی جدیدی ایجاد می کنند. از جمله این افزودنی ها می توان به سیلیکون، کربن، بور، مولیبدن، پتاسیم، منگنز و غیره اشاره کرد.

بسته به اینکه در ترکیبات فروسیلیس چه میزان از هرکدام از این افزودنی ها به کار رفته باشد، کارایی و مورد مصرف فروسیلیس متفاوت می شود. پودر فروسیلیس یا پودر آهن سیلیس در بازار با خلوص و کیفیت های متفاوتی عرضه می شود. از آن جایی که عنصر سیلیس، ماده اصلی تشکیل دهنده این فروآلیاژ است، بسته به میزان سیلیس موجود در آن، فروسیلیس را از نظر خلوص درجه بندی می کنند. به طور کل فروسیلیس عرضه شده به بازار با خلوص 10 تا 90 درصد در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

برای مشاهده قیمت فروسیلیس با خلوص بالا روی لینک کلیک کنید.

پودر فروسیلیس و خواص آن

خواص فروسیلیس

از خواص فروسیلیس و ویژگی های شیمیایی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقطه جوش فروسیلیس حدودا 2355 درجه سانتی گراد است.
  • نقطه ذوب آن به طور میانگین بین 1290 الی 1390 درجه سانتی گراد است.
  • فروسیلیس در صورتی که در مجاورت آب قرار بگیرد به سرعت واکنش داده و در نهایت هیدروژن آزاد می کند.
  • یکی از مهم ترین خواص فروسیلیس، قابلیت و توان بالای مغناطیسی آن است.
  • همچنین فروسیلیس به دلیل ترکیباتی که داراست، می تواند در برابر خوردگی از خود مقاومت بسیار خوبی نشان دهد.
  • همانطور که پیش از این اشاره شد، فروسیلیس عرضه شده به بازار از نظر خلوص در رتبه های مختلفی قرار می گیرد. اما متداول ترین آن فروسیلیس با درصد خلوص 75 است که مقادیر قابل توجهی از سیلیس را در ترکیبات خود داراست.

 

برای مشاهده و دریافت قیمت روز پودر فروسیلیس روی لینک کلیک کنید.

کاربردهای پودر فروسیلیس چیست؟

برای اینکه ببینیم کاربردهای پودر فروسیلیس چیست در ابتدا بایستی بگوییم که این پودر یک ترکیب غیرخطرناک است که در کارخانجات و در کوره های قوس الکتریکی با حرارت دادن و ذوب کردن سنگ آهن به کمک کربن، تولید می شود. از آن برای ساخت انواع مقاطع و محصولات فلزی استفاده می شود. پودر فروسیلیس یا پودر آهن سیلیس نقشی حیاتی و کلیدی در صنایع ایفا می کند و مهم ترین مصرف کنندگان آن صنایع فولاد و متالورژی هستند. از مهم ترین کاربردهای فروسیلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به عنوان یک فروآلیاژ بسیار کاربردی جهت ذوب فلزات صنعتی به کار می رود.( نقش یک عامل اکسیدزا در صنایع را برعهده دارد.)
  • می توان با استفاده از فروسیلیس، محیط های متراکم را از یکدیگر مجزا کرد.
  • با استفاده از اکسید فروسیلیس می توان فلزات مختلف را احیا کرد.
  • برای تولید و ساخت انواع عایق به کار می رود.
  • کاربرد در صنعت ریخته گری برای افزایش استحکام و مقاومت انواع فولاد
  • جهت جداسازی مواد سنگین و کوچک تر کردن آن ها به کار می رود.
  • استفاده برای ساخت انواع چدن آلیاژی
  • به عنوان یک عامل نشکن ساز در تولید چدن های نشکن به کار می رود.
  • کاربرد در صنایع جوشکاری برای ساخت الکترودهای گرافیتی
  • دو آمیژان سه جزئی پرکاربرد به نام های فروسیلیکو منیزیم و فروسیلیکومنگنز، به کمک فروسیلیس تولید می شوند.
  • فروسیلیس به عنوان ترکیب اصلی در ساخت منیزیم شناخته شده است.
  • در صنعت برق از فروسیلیس به عنوان منبع سیلیکون خالص استفاده می شود.
  • از این فروآلیاژ در صنعت فرآوری مواد معدنی استفاده می شود.
  • همچنین در ساخت انواع نیمه هادی می توان از فروسیلیس استفاده کرد.

پودر فروسیلیس و کاربرد آن

برای بررسی قیمت و خرید فروسیلیس وارد لینک روبرو شوید - قیمت فروسیلیس

 

مزایای پودر فروسیلیس چیست؟

باتوجه به کاربردهای پودر فروسیلیس می توان به راحتی پی برد که این فروآلیاژ در صنایع جایگاه ویژه ای دارد و بدون وجود آن، چرخه بسیاری از صنایع از کار می افتد. اما این محصول کاربردی، دارای چه مزایایی است؟

  • نقطه جوش فروسیلیس بالاست و این یک مزیت برای آن در صنایع فولاد، ریخته گری، جوشکاری و...محسوب می شود.
  • وزن بالا
  • فروسیلیس دارای ترکیبات و خواصی است که آن را در برابر عواملی همچون فرسایش و خوردگی مقاوم می کند.
  • قابلیت شکنندگی
  • خاصیت مغناطیسی بسیار بالای فروسیلیس جزء مهم ترین ویژگی ها و مزایای آن به شمار می رود.
  • برای صنایعی که به دفع اکسیداسیون نیاز است، از فروسیلیس استفاده می شود.
  • به طور کل فروسیلیس در بهبود خواص فلزات نقش مهمی دارد.

قیمت فروسیلیس ایران

چگالی فروسیلیس چقدر است؟

هرچه اطلاعات شما درخصوص فروسیلیس و ویژگی های آن بیشتر باشد، قطعا به هنگام خرید، محصولی را انتخاب می کنید که از هر نظر کاربردی و مناسب باشد. در این بخش یکی از مهم ترین خواص فروسیلیس که چگالی آن است را مورد بررسی قرار می دهیم. پیش از این بایستی بدانید که چگالی فروسیلیس رابطه مستقیمی با مواد و ترکیبات موجود در آن دارد. درواقع این درصد سیلیس، آهن و دیگر افزودنی های تشکیل دهنده پودر فروسیلیس است که چگالی نهایی آن را مشخص می کنند.

مطئمن باشید که آگاهی از این اطلاعات و ارقام می تواند تاثیر زیادی در کیفیت تولیدات شما داشته باشد. در این بین مهم ترین عنصر، سیلیس است که بیشترین تاثیر را بر روی چگالی دارد. اگر بخواهید چگالی فروسیلیس کم یا زیاد باشد، می توانید تغییراتی در میزان سیلیس موجود در آن ایجاد کنید. در ادامه با چند نمونه از انواع فروسیلیس با خلوص و چگالی های متفاوت آشنا می شویم:

  • چگالی پودر فروسیلیسی که دارای 90 درصد سیلیس در ترکیبات خود است برابر است با 2.4 گرم بر سانتی متر مکعب
  • چگالی پودر فروسیلیسی که دارای 75 درصد سیلیس در ترکیبات خود است برابر است با 3.5 گرم بر سانتی متر مکعب
  • چگالی پودر فروسیلیسی که دارای 45 درصد سیلیس در ترکیبات خود است برابر است با 5.15 گرم بر سانتی متر کعب

 

راه های خرید پودر فروسیلیس چیست؟

تولیدکنندگان بسیار زیادی هستند که در زمینه تولید و عرضه انواع محصول صنعتی به ویژه پودر فروسیلیس به صورت جدی فعالیت می کنند. هریک از این مجموعه ها با توجه به سوابق و تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، محصولات متفاوت را به شما ارائه می کنند. برخی از تولیدات در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی قرار داشته و برخی دیگر با خلوص بسیار پایین در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. از این رو بایستی نسبت به اعتبار و تخصص فروشگاه مورد نظر اطمینان کافی حاصل کنید.

برای خرید پودر فروسیلیس می توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری و آنلاین اقدام کنید. در فروش اینترنتی، این شرایط برای متقاضیان فراهم شده تا اطلاعات دقیق هر محصول از جمله؛ سطح کیفی پودر فروسیلیس، وزن بسته بندی ها، اطلاعات تخصصی همچون خواص فیزیکی و شیمیایی، میزان خلوص و قیمت روز محصول را در اختیار داشته باشند. همچنین در بسیاری از موارد کارشناسان و متخصصین فروش برای ارائه مشاوره و راهنمایی به مشتریان به صورت آنلاین آماده خدمات رسانی هستند.

درخواست های خرید و فروش فروسیلیس ایران

قیمت پودر فروسیلیس

برای اطلاع از قیمت پودر فروسیلیس، بایستی عوامل مختلفی را در نظر داشت. درواقع قیمت این محصول ارتباط مستقیمی با ترکیبات، سطح کیفی و مواردی از این دست دارد. پودر فروسیلیس در بسته بندی های مختلف و با وزن های متفاوت به مشتریان ارائه می شود. هریک از این تولیدات از نظر میزان خلوص و کیفیت در رتبه های متفاوتی قرار می گیرند. برندهای تولیدکننده نیز بسته به تخصص و مهارت خود ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این محصول را ارتقا می بخشند. تمامی این موارد در کنار هم تعیین کننده قیمت پودر فروسیلیس هستند.

در مواردی نوسانات بازار داخلی و تورم های موجود نیز بر قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند. از این رو در صورتی که جزء مصرف کنندگان ثابت پودر فروسیلیس هستید، بهترین راه برای استعلام قیمت کالا، مراجعه به سایت ها و فروشگاه های معتبر اینترنتی است. این فروشگاه ها لیستی از انواع پودر فروسیلیس با ویژگی ها و کاربردهای مختلف را ارائه کرده که قیمت محصول براساس همین فاکتورها تعیین می شود. درضمن کارشناسانی هستند که بر روی قیمت پودر فروسیلیس نظارت همه جانبه داشته و به طور مرتب آن را بروزرسانی می کنند.

برای بررسی قیمت و خرید پودر فروسیلیس وارد لینک روبرو شوید: قیمت پودر آهن سیلیس

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943