کارخانه جهان فولاد سیرجان

امروزه تقریبا برای هر ساخت و ساز و در هر صنعتی، آهن‌ آلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، ابزار آلات آهنی یکی از مواد اولیه و اساسی صنایع هستند. در حال حاضر در کشور ما شرکت‌ها و کارخانجات بی‌شماری در زمینه تولید فراورده ‌های آهنی فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، در زمینه صادرات به کشورهای مجاور نیز فعالیت دارند. کارخانه جهان فولاد سیرجان یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان فراورده‌های فلزی است. در این مقاله به معرفی کارخانه جهان فولاد سیرجان می‌پردازیم و اطلاعاتی در مورد محصولات، اهداف و … این کمپانی در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس با ما همراه شوید.

 

معرفی کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸ و توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان تاسیس شد و به بهره‌برداری رسیده است. این کمپانی در ادامه پیشبرد برنامه‌های خود، ۷ کارخانه دیگر نیز در این مجتمع راه‌اندازی کرده است. این کارخانجات عبارتند از:

 

کارخانه احیاء و تولید آهن اسفنجی (با ظرفیت ۲ میلیون تن): در کارخانه احیاء و تولید آهن اسفنجی، گندله ۶۷ درصد وارد دستگاه احیاء شده و تبدیل به آهن اسفنجی ۹۵ درصد می‌شود.

کارخانه ذوب و ریخته‌گری شمش فولادی (با ظرفیت ۲ میلیون تن): در کارخانه ذوب و ریخته‌گری شمش فولادی، آهن اسفنجی ۹۵ درصد تبدیل به شمش فولادی به‌صورت بیلت می‌شود.

کارخانه نورد و فولاد آلیاژی: در کارخانه نورد و فولاد آلیاژی، شمش فولادی به‌صورت بیلت، تبدیل به میلگرد جهان فولاد سیرجان می‌شود. این محصول با سایز ۸ الی ۳۲ تولید و به فروش می‌رسد.

کارخانه بریکت‌سازی جهان فولاد سیرجان: در کارخانه بریکت‌سازی جهان فولاد سیرجان، نرمه آهن اسفنجی تبدیل به بریکت سرد می‌شود. 

 

با توجه به استقبال گسترده مصرف کنندگان از محصولات شرکت جهان فولاد سیرجان، این کارخانه روز به روز بر مرغوبیت و میزان تولید فراورده‌های خود می‌افزاید. کارخانه جهان فولاد سیرجان که در کیلومتر ۵۰ جاده شیراز واقع است، عمدتا در تولید میلگرد فعالیت دارد و تولیدات خود را به سراسر کشور ارسال می‌کند. مجتمع فولاد سیرجان توسط شرکت عمران و آبادانی استان کرمان تاسیس شده و در حال حاضر حدود ۵۱ درصد از سهام آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت‌های تابع آن  و ۴۹ درصد آن متعلق به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت‌های تابع آن است. 

 

محصولات کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان با تولید چند فراورده فلزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. عمده تولیدات این کارخانه در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد. این محصولات عبارتند از:

 

آهن اسفنجی فولاد سیرجان

از جمله محصولات احیاء مستقیم کارخانه جهان فولاد سیرجان، آهن اسفنجی است. این کمپانی در دو کارخانه و با ظرفیت دو میلیون تن در سال به تولید آهن اسفنجی می‌پردازد. 

 

بریکت سرد

کارخانه بریکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در زمینه تولید بریکت سرد فعالیت دارد. کارخانه بریکت مجتمع جهان فولاد این محصول را با ظرفیت ۱۲ میلیون تن در ساعت تولید می‌کند. 

 

میلگرد جهان فولاد سیرجان

یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده در کارخانه جهان فولاد سیرجان، میلگرد از نوع آج‌ دار است. میلگردهای این کارخانه با سایز ۸ الی ۳۲ میلی‌متر براساس استاندارد ملی ایران  و در انواع میلگرد ساده، میلگرد آج‌ دار مارپیچ و میلگرد آج‌ دار جناغی تولید می‌شوند. 

ظرفیت تولید میلگرد کارخانه جهان فولاد سیرجان بالغ بر ۶۵۰ هزار تن در سال است. کارخانه جهان فولاد سیرجان برای جلوگیری از سواستفاده افراد سودجو، علامت اختصاری SJSCO  را روی میلگرد‌های تولیدی هک می‌کند. بنابراین شما مصرف کنندگان گرامی هنگام خرید حتما به علامت اختصاصی این شرکت توجه فرمایید.

 

شمش فولادی، بیلت جهان فولاد سیرجان

نام دیگر شمش، بیلت فولادی است. کارخانه ذوب و ریخته‌گری جهان فولاد سیرجان در زمینه تولید شمش فولادی فعالیت دارد. دو کارخانه این مجتمع بالغ بر ۲ میلیون تن در سال، این محصول را تولید می‌کنند. انواع شمش‌های فولادی که در این کارخانه تولید می‌شوند، عبارتند از:

  • شمش بیلت در ابعاد ۱۳۰×۱۳۰ میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر
  • شمش بیلت در ابعاد ۱۵۰×۱۵۰ میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر
  • شمش بیلت در ابعاد ۱۸۰×۱۸۰ میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر

 

اهداف کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸ تاسیس و در راستای تولید محصولات فولادی و تکمیل زنجیره فولاد استان کرمان راه‌اندازی شده است. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این کمپانی در نظر دارد تولیدات خود را به ۶ میلیون تن در سال برساند. این در حالی است که کارخانه جهان فولاد سیرجان با پیشرفتی که طی سال‌های اخیر داشته، توانسته تا حدود زیادی تولیدات خود را افزایش دهد. این مجتمع با سیاست تولید فراورده‌های آهنی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، کمک به توسعه اقتصاد در سطح کشوری و منطقه‌ای و با رعایت مسائل مربوط به محیط زیست، در نظر دارد به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده محصولات فولادی در منطقه تبدیل شود. 

 

راه‌های ارتباطی کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان یکی از شرکت‌های واقع در شیراز و شناخته شده در سطح کشور است که در جهت تولید آهن آلات آغاز به کار کرده و از سال ۱۳۸۸ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در ادامه به راه‌های ارتباطی با کارخانه تهران شرق اشاره می‌کنیم.

 

آدرس: ایران، سیرجان، کیلومتر ۵۰ جاده شیراز، سمت چپ جاده، جنب شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

 

برای ارتباط مستقیم و سفارش محصول با شماره های  02122791943 و 02126249155 و یا با واتساپ و تلگرام 09129448453 در ارتباط باشید.

امتیازدهی به این مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943