مفتول مسی چیست؟معرفی انواع سایز سیم و تولید کنندگان

مس از مهم ترین عناصر موجود در طبیعت است که به دلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود به یکی از پرمصرف ترین انواع فلز در صنایع شناخته می شود. از مس می توان آلیاژها و فرآورده های مختلفی تولید کرد که یکی از پرطرفدارترین آن ها، مفتول مسی است. اما کاربرد مفتول مسی چیست و از این محصول در چه صنایعی می توان استفاده کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسیم.

 

مفتول مسی چیست؟ و کاربرد آن 

مفتول مسی شامل مجموعه ای از رشته های سیمی است که از خاصیت رسانایی بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو صنایعی همچون صنعت برق و الکترونیک جزء مصرف کنندگان اصلی این محصول هستند. مفتول مسی در این صنایع نقش یک نوع رسانا و هدایت کننده برق را ایفا می کند. به کمک این محصول توزیع برق به واحدهای مختلف با کیفیت بیشتری انجام می شود. ویژگی ها و خواص دیگری نیز برای این محصول وجود دارد که باعث شده تا از آن در صنایع ساختمانی، کشاورزی، نجاری و... به وفور استفاده شود. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدایت جریان الکتریکی
  • هدایت حرارتی بالا
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت در برابر فرسایش
  • قابلیت اتصال
  • قابل استفاده برای جوشکاری و لحیم کاری
  • قابل بازیافت
  • در ساخت مفتول مسی استانداردهای خاصی به کار رفته است که آن را نسبت به انواع مفتول آلومینیومی، استیل و... متمایز می کند.

مفتول مسی در اندازه های مختلفی به بازار عرضه می شود که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. اگر تمایل دارید بدانید کاربرد مفتول مسی چیست و چه استفاده هایی از آن در صنایع مختلف می شود شما را دعوت به مطالعه بخش های پیش رو می کنیم.

برای مشاهده سایر محصولات ساخته شده از مس روی کلمه خود محصول کلیک کنید

قطعات مس - مفتول مس - لوله مسی - کاتد مس - ضایعات مس - ورق مسیشمش مس - پودر مس

 

مفتول مسی چیست و کاربرد آن

 

کاربرد مفتول مسی در ساخت و ساز

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، مفتول مسی علاوه بر صنایع برق و الکترونیک، کاربردهای دیگری در صنایع مختلف دارد. از مواردی که می توان به آن اشاره کرد، کاربرد مفتول مسی در ساخت و ساز و صنایع ساختمانی است. علت اصلی آن هم این است که مفتول مسی دارای یک مرکز و هسته اصلی از جنس مس است که بسیاری از خواص منحصر به فرد این فلز را در خود داراست. اما موارد استفاده از مفتول مسی چیست که تا این اندازه در صنایع ساختمانی مورد توجه قرار گرفته است؟ مهم ترین کاربردهای آن به شرح زیر هستند:

  • طراحی نمای بیرونی و داخلی ساختمان
  • کاربرد در دکوراسیون و دیزاین خانه
  • تولید انواع لوازم روشنایی در ساختمان
  • ساخت انواع پیچ و مهره کاربردی در ساختمان
  • استفاده در لوله کشی ساختمان ها
  • استفاده در اتصالات و سیم کشی ساختمان ها
  • کاربرد در تاسیسات مربوط به سیستم های تهویه هوای ساختمان
  • کاربرد در خطوط هدایت بخار و آب در ساختمان

 

برای بررسی قیمت و خرید مفتول مس وارد لینک روبرو شوید - مفتول مسی

 

روش تولید سیم مفتول مسی

روش تولید سیم مفتول مسی برای هر شرکت و کارخانه ای می تواند به روشی خاص انجام شود. با اینکه هسته اصلی و مرکزی این سیم ها از فلز مس تشکیل شده و همگی در این مورد با یکدیگر اشتراکاتی دارند، اما در برخی از ویژگی های فیزیکی و ظاهری متفاوت از هم هستند. همین مسئله باعث ایجاد تمایزاتی در برخی از محصولات نسبت به برخی دیگر می شود. مفتول مسی با کیفیت های متفاوتی به بازار عرضه می شود که این مورد به دلیل تفاوت در روش های تولید محصول است. در بخش بعدی تصمیم داریم به صورت تخصصی به بررسی روش تولید سیم مفتول مسی بپردازیم.

 برای مشاهده فروشندگان محصولات مسی همانند مفتول مسی، لوله مسی و ... روی این لینک کلیک کنید بعد از ورود تب فروشگاه ها را کلیک کنید

بررسی تخصصی روند تولید مفتول مسی

  1. مشخص کردن سطح مقطع و ابعاد سیم
  2. ساخت یک هسته هادی گرد به کمک یک شاخه مس آنیل شده
  3. در این مرحله بسته به نیاز بازار و نوع کاربرد مفتول مسی می توان بر روی آن از یک روکش استفاده کرد. البته در اکثر مواقع برای کاهش هزینه های خرید و فروش از روکش خاصی بر روی مفتول مسی استفاده نمی شود. ( در صورتی که نیاز به استفاده از روکش باشد، برای این کار از مواد PVC استفاده می کنند.)
  4. بعد از اتمام ساخت لایه های اصلی، نوبت به آن رسیده که قسمت مرکزی مفتول مسی را به درون لایه پلاستیکی منتقل کنند. پایان این فرایند به تولید سیم مفتول مسی می انجامد.
  5. هر کدام از انواع سیم مفتول مسی از نظر ابعاد، اندازه و ویژگی های ظاهری تفاوت هایی با یکدیگر دارند و همین مسئله کاربردها و موارد مصرف آن ها را نیز از یکدیگر متفاوت می کند.

 

مفتول مسی چیست؟ بهترین مراکز خرید مفتول مسی

 

بهترین مراکز خرید مفتول مسی

از آن جایی که تنوع برند تولید کننده مفتول مسی در بازار بسیار بالاست، گاه خریداران در انتخاب فروشگاه ارائه کننده محصول دچار تردید می شوند. این مجموعه ها هر کدام خدمات ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهند که با اندکی تحقیق و بررسی می توان به لیست بهترین مراکز خرید مفتول مسی دست پیدا کرد.

 

 

رایج ترین سوالات درباره مفتول مسی چیست؟

 

  1. مزایای استفاده از مفتول مسی چیست؟

افزایش مقاومت قطعات تولیدی در برابر شکنندگی و خوردگی، سختی بالا و...

 

  1. مفتول مسی در چه دسته بندی قرار می گیرد؟

مفتول مسی یکی از انواع سیم مسی در بازار است. از دیگر انواع سیم مسی می توان به؛ سیم مسی گرد، نیمه افشان، افشان و تخت اشاره کرد.

 

  1. در تعیین اندازه مفتول مسی چه استانداردی تعریف شده است؟

مفتول مسی را می توان در اندازه های مختلفی از جمله 8، 12، 20 و 23 میلیمتری از بازار تهیه کرد.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943